اخذ سند مالکیت ۴۴۸۳ هکتار از اراضی ملی استان زنجان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در تشریح اقدامات معاونت حفاظت و امور اراضی گفت: سال گذشته سند مالکیت برای ۴۴۸۳ هکتار از اراضی ملی استان زنجان در قالب ۲۷ فقره اخذ شده است

خلیل آقاجانلو با اعلام این خبر به خبرآنلاین افزود: سال گذشته در قالب ۳۰ فقره پرونده پانزده هزار و ۹۵ هکتار کاداستراسناد برگی صادر شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۹۵ هکتار از اراضی ملی در قالب استعدادیابی و بهره برداری از منابع طبیعی استان به بخش های مختلف معدن، خدمات، کشاورزی و بنیاد منسکن واگذار شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درباره اقدامات اداره حفاظت و مراقبت این اداره کل بیان کرد: گیاهپزشکی( کنترل ارس واش) به مساحت ۲۸۹ هکتار، حفاظت مشارکتی( عقد تفاهم نامه با مجریان طرح های مرتعداری شهرستان های طارم ، زنجان ، سلطانیه) به مساحت ۳۰ هزار هکتار و نیز طرح های عمومی و عمرانی به مساحت ۸۶ هکتار از پروژه های این بخش است.
آقاجانلو درباره استعلام اراضی ملی به معدن کاران گفت: از مجموع ۱۹۵ فقره استعلام به مساحت ۹۵۰۷۵ هکتار تاکنون ۱۰۱ مورد استعلام به مساحت ۸۸ هکتار موافقت انجام گرفته است.
وی لزوم کاداستر کل پلاک در زمان اخذ سند تفکیکی، بسته شدن دفاتر ماده واحده و عدم رسیدگی به اعتراضات قبل از سال ۹۰ به دلیل عدم پاسخگویی امور اراضی به تداخلات و عدم یکسان بودن مقررات سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک در بحث کاداستر اراضی ملی و نتیجتاً ایجاد تعارض در ادارات کل استان ها را از مشکلات این بخش اعلام کرد.

 

46

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =