مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان از افتتاح دومین نمایشگاه دستاوردها و خدمات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان با حضور معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

محمدرضا جهانگیری اظهار‌ داشت: از تاریخ 31 تیر‌ماه تا 6 مرداد هر سال به نام هفته ملی مهارت و روز 6 مرداد به‌عنوان روز ملی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه این نام‌گذاری در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی و همچنین ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور انجام شده است گفت: تاکید بر رویکردها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این هفته انجام شده است.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه این اداره‌کل در دو بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های مهارتی خود را ارائه می‌دهد افزود: در سه‌ماهه اول امسال در بخش خصوصی تعداد 5 هزار و 438 نفر دوره انجام شده که شامل 8 هزار و 702 نفر ساعت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای سال جاری آموزش 25 هزار نفر را تعهد داریم تصریح کرد: در بخش دولتی نیز در سه‌ماهه اول امسال 129 هزار و 600 نفر ساعت آموزش داده‌ایم.

جهانگیری با اشاره به اینکه اکثر جویندگان کار در استان، افراد تحصیل‌کرده و با‌سواد هستند گفت: فرهنگ مهارت‌آموزی باید در جامعه ترویج داده شود و از طرف خانواده‌ها این موضوع باید به فرزندان یاد‌آوری شود.

وی با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه دست‌آوردها و خدمات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان در هفته ملی مهارت برگزار می‌شود افزود: این نمایشگاه شنبه 31 تیر‌ماه جاری با حضور موسوی معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح می‌شود.

مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان خاطر‌نشان کرد: دومین نمایشگاه دست‌آوردها و خدمات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان از تاریخ 31 تیر‌ماه جاری تا 7 مرداد‌ماه در بلوار شهید صدوقی شهر کرمان دایر است

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =