سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی از نامه نمایندگان این شهر به رئیس جمهور برای حل سریع مشکلات کارگران شرکت هپکو و آذرآب خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سید مهدی مقدسی  با اشاره به آخرین وضعیت کارگران هپکو و آذرآب اراک گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در هفته گذشته پیرامون شرکت های آذرآب و هپکو رخ داد و کارگران با شرافت این دو کارخانه به دلیل مشکلات اقتصادی خود دغدغه داشته و دست به تجمع زدند، بنده به اتفاق آقای کریمی به عنوان نمایندگان اراک در نامه ای به رئیس جمهور خواستار پیگیر این موضوع شدیم.

وی با بیان اینکه در این مدت از طریق وزارت کشور و سایر وزارتخانه ها مرتب پیگیر این موضوع بودیم، خاطرنشان کرد: در چندین مرحله بنده پیغام هایی برای وزیر صنعت و معدن ارسال کرده و با معاونان وزیر صحبت کردم که مجموعه پیگیری های مسئولان ذی ربط و نمایندگان مجلس منجر به تشکیل کمیته ویژه ای برای بررسی وضعیت کارگران استان مرکزی به ریاست وزیر صنعت و معدن و تجارت شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: روز گذشته اولین جلسه این کمیته ویژه با حضور وزرای اقتصاد و امور دارایی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی و روسای سازمان های امور مالیاتی،تامین اجتماعی، خصوصی سازی و همچنین مدیرعامل بانک های ملی و صنعت و معدن،معاون امنیتی وزیر کشور، استاندار مرکزی ،نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از دو شرکت آذرآب و هپکو تشکیل شد.

مقدسی تصریح کرد: در این جلسه مباحث مختلفی در خصوص دغدغه کارگران و مشکلات و گرفتاری هایی که برای آن ها بوجود آمده توسط این کمیته بررسی و تصممیات خوبی در این زمینه اتخاذ شد که امیدواریم با اجرای به موقع این مصوبات، مشکلات و دغدغه کارگران این دو کارخانه قدیمی برطرف شود و رونق گذشته به این کارخانجات بازگردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت های آذرآب و هپکو زمانی در خاورمیانه گل سر سبد صنعت منطقه بودند و می شود با همت و تلاش مسئولان به جایگاه واقعی قبلی خود بازگردد که البته این امر، مستلزم همکاری همه مسئولان دستگاههای اجرایی و اجرای مصوبات است.

وی افزود: از استاندار مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت می خواهیم که پیگیری ویژه ای داشته باشند که این مصوبات هر چه زودتر عملیاتی شود و آثار خیر آن را مشاهده کنیم؛ از سوی دیگر از کارگران می خواهیم همچون گذشته که در خط تولید تلاش  ارزشمندی داشتند،همچنان همکاری کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم پرداخت حقوق معوق این کارگران است که باید ساماندهی شود و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: دغدغه کارگران، دغدغه نمایندگان مجلس است و ما با افتخار پیگیر این موضوع هستیم و ما نمایندگان زادگاه امیرکبیریم و با غیرت تمام، دغدغه و مسائل مردم شریف این خطه را دنبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: این جلسه را به دلیل حضور وزرای اقتصادی دولت  و مسئولان دستگاههای اجرایی به فال نیک گرفته و انتظار است که مصوبات آن به موقع اجرایی شود.

گفتنی است؛سید مهدی مقدسی، علی اکبر کریمی، علی ابراهیمی، محمد حسینی، ابراهیم رضایی و علیرضا سلیمی( شش نفر از نمایندگان استان مرکزی) با تذکر کتبی به وزیر کشور پیرامون اتفاقات رخ داده در شرکت های آذرآب و هپکو خواهان اعزام هیئت ویژه به اراک جهت بررسی موضوع شدند و همچنین تاکید کردند که مصوبات جلسه اخیر با حضور وزرای صنعت،معدن و تجارت- اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان ذیربط پیرامون رفع مشکلات شرکت های آذرآب و هپکو به فوریت عملیاتی شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =