۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
معرفی گروه هنر ملی در آمریکا

کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۵۷- ۱۳۳۵» به عنوان نماینده فرهنگی ایران در دهمین سالگرد «مرکز ملی خدمات زبان‌ها در امریکا» در شهر لانگ بیچ ایالت کالیفرنیا، معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۵۷- ۱۳۳۵» به عنوان نماینده فرهنگی ایران در دهمین سالگرد «مرکز ملی خدمات زبان‌ها در امریکا» حضور داشت.

مراسم جشن دهمین سالگرد «مرکز ملی خدمات زبان‌ها در امریکا» در شهر لانگ بیچ ایالت کالیفرنیا با حضور اعضای این مرکز برگزار شد.

در این مراسم‌، اعضای کشورهای مختلف از قبیل ایران، اردن، گرجستان، فلسطین، سوریه، چین، روسیه، پاکستان، نیجریه، هندوستان و... به معرفی کالاهای فرهنگی شناخته‌شده خود پرداختند و به صورت اختصاصی درباره آن‌ها صحبت کردند.

صادق خاموشی عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران که به عنوان نماینده زبان فارسی در «مرکز ملی خدمات زبان‌ها در امریکا»  عضویت دارد، به معرفی کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۵۷- ۱۳۳۵» پرداخت و گفت: «دکتر روح‌الله جعفری مؤلف این اثر، بیش از ۱۲ سال از عمر خود را صرف این پژوهش تئاتری کرده است. او بسیاری از اسناد، مدارک و تصاویری را که در این کتاب آورده و شما آن را می‌بینید، برای اولین‌بار است که گردآوری کرده و آن‌ها را برای حفظ و ثبت در تاریخ منتشر کرده است.»

او اضافه کرد: «این کتاب به گواه بزرگان خانواده هنر نمایش و پژوهشگران برجسته این حوزه، بزرگترین پژوهش تاریخ معاصر تئاتر ایران است. اهمیت علمی این اثر به حدی است که دو رییس جمهور ایران (رؤسای دولت‌های پنجم و ششم و هفتم و هشتم) برای آن دیباچه نوشته‌اند. پیش از این هرگز سابقه نداشته که بلندمرتبه‌ترین مقام اجرایی کشور ایران، برای یک اثر پژوهشی تئاتری مقدمه بنویسد.»

صادق خاموشی ادامه داد: «تعداد زیادی از هنرمندان پیش‌کسوت تئاتر معاصر ایران، کار خود را با گروه هنر ملی آغاز کرده‌اند و این گروه تئاتری، نقش خطیری در جامعه هنری کشور ایران دارد. گروه هنر ملی نخستین گروه تئاتری از ایران بوده که در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۵ میلادی، توانسته در خارج از مرزهای ایران به اجرای نمایش سنتی و مدرن بپردازد و تئاتر ایران را به جهانیان معرفی کند.»

او افزود: «دکتر روح‌الله جعفری با عشق و علاقه و بودجه شخصی این اثر عظیم پژوهشی را به سرانجام رسانده است.»

صادق خاموشی بیان داشت: «کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۵۷- ۱۳۳۵» برای اولین‌بار است که در امریکا معرفی و به نمایش گذاشته می‌شود.»

در ادامه این مراسم، اعضای «مرکز ملی خدمات زبان‌ها در امریکا» به بازدید از نمایشگاه محصولات و کالاهای فرهنگی کشورهای مختلف پرداختند و با یکدیگر درباره فرهنگ و هنر و اشتراکات فرهنگی که بین تمدن‌های مختلف وجود دارد، گفت‌وگو کردند.

از کشور ایران این کتاب و کتاب شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان نمادی از فرهنگ و هنر حضور داشت.

کتاب «گروه هنرملی از آغاز تا پایان ۱۳۵۷- ۱۳۳۵»، دوازدهمین شماره از مجموعه تئاتر ایران در گذر زمان است كه انتشارات افراز آن را در دو جلد منتشر كرده است.

58242
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =