ایسنا نوشت: مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی از حمله هکرهای خارجی و معاند بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ بار در روز به پایگاه این مرجع تقلید خبر داد.

حجت‌الاسلام وحید علیان‌نژاد اظهار کرد: با توجه به نفوذ کلام و رویکردهای تقریبی آیت‌الله مکارم شیرازی، معاندین وهابی و تکفیری طی سال‌های اخیر حملات سایبری زیادی را به پایگاه اطلاع رسانی معظم له داشته‌اند که با پشتیبانی و بکارگیری نیروهای متخصص این حملات دفع شده‌اند.

وی با بیان این‌که «پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از تیم‌های فنی و زبده‌ای بهره مند است» افزود: این حملات بیشتر از سرورهای وهابی، تکفیری و سلفی متصل به آمریکا و آلمان انجام می‌پذیرد که بحمدلله تاکنون مقابله و دفع شده است.

علیان‌نژاد با تقدیر و تشکر از پشتیبانی بی دریغ مرکز فن آوری اطلاعات سایت این مرجع تقلید بیان کرد: ما در این پایگاه سعی کرده‌ایم کارهای مهمی از جمله، اعلام مواضع و دیدگاه‌های این مرجع تقلید در بخش اطلاع رسانی سایت و ترجمه تألیفات و محتواهای فقهی به 6 زبان روسی، ترکی، انگلیسی، عربی، اسپانیولی و فرانسوی در بخش بین الملل منتشر کنیم.

وی با اشاره به گسترش جریان‌های فکری منحرفی همچون داعش گفت: دلیل اصلی موفقیت این گروه‌ها در جذب افراد تبلیغات و عملیات روانی است ولی می‌دانید اگر حق روی کار بیاید باطل از بین خواهد رفت و ظهور حق هم با ابزار مورد نیاز آن امکان پذیر است.

وی افزود: مرکز فن آوری اطلاعات در همین راستا فعالیت‌های خود را آغاز کرده و با ترویج و نشر آثار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و معارف اهل بیت(ع) با پالایش و دسته بندی مطالب برای مخاطبان مختلف کار خود را ادامه می‌دهد.

علیا‌ن‌نژاد که با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به نشانی اینترنتی www.makarem.ir افزون بر بخش‌های جدید و متنوع از محیط گرافیکی جدید برخوردار شده و زیر ساخت آن نیز تغییر کرده است و مطالب به گونه‌ای آماده شده که هم برای مخاطبان عام و هم محققان و طلاب قابل استفاده است.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی و فناوری اطلاعات دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که «اخبار، تقویم اسلامی، پرسش و پاسخ، بخش احکام شرعی، چند رسانه‌ای و نرم افزارهای اسلامی از قسمت‌های مختلف این سایت است» افزود: درس و پند، کتاب و مقاله و نشانی دفا‌تر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از بخش‌های دیگر این سایت است.

وی با اشاره به این‌که «در این سایت سوالات فقهی، اعتقادی و اخلاقی مخاطبان به صورت آنلاین، پیام کوتاه و چت الکترونیکی پاسخ داده می‌شود» عنوان کرد: این سایت منبع کاملی از معارف و احکام اسلامی است.

علیان‌نژاد با اشاره به این‌که «دسترسی به متن قرآن کریم، مفاتیح و نهج البلاغه به همراه تفسیر و ترجمه آیت‌الله مکارم وجود دارد» خاطرنشان کرد: دروس ایشان شامل متن، صوت و فیلم درس با تفکیک موضوع در سایت موجود است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «بیش از 650عنوان از کتب و مقالات تالیفی آیت الله مکارم شیرازی در این پایگاه بارگذاری شده است» تصریح کرد: بیش از 6 هزار سوال و شبهه در این پایگاه تا امروز پاسخ داده شده است.

وی با اشاره به این‌که «این پایگاه به زبان‌های انگلیسی، اردو، روسی و آذری در دسترس است» خاطرنشان کرد: این سایت در آینده نزدیک به زبان‌های اسپانیولی و فرانسه مجهز می‌شود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =