سعید جلیلی گفت: نباید به خاطر نتیجه یک انتخابات منعفل شد.او گفته است: به نظر می‌رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به تشکیل یک «دولت سایه» نیازمندیم.

به گزارش خبرآنلاین، سعید جلیلی در اولین نشست هم‌اندیشی پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با حضور جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با بیان اینکه انتخاب نهایی مردم محترم است و باید به آن احترام گذاشت، اما آن بخش از جامعه که به غیر از رییس جمهور منتخب رای داده اند باید بر نگاه و گفتمان خود تاکید و آن را برای مردم تبیین کنند اظهار کرد: نباید به خاطر نتیجه یک انتخابات منعفل شد؛ به نظر می‌رسد امروز بیش از هر زمان دیگری به تشکیل یک «دولت سایه» نیازمندیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما بعد از هر انتخاباتی جریانی که پیروز انتخابات می شود وارد کارهای روزمره می‌شود و جریانی هم که نتیجه را واگذار می‌کند منفعل می‌شود که هر دوی اینها اشتباه است و حداقل امروز ما فرصت خوبی داریم تا از منظر تخصصی به مسایل مختلف نگاه کنیم و ضمن رصد جدی و کارشناسانه مشکلات واقعی کشور، در کنار دولت که نقش بازیگر را دارد به مثابه تماشاگر به تحلیل رفتار دولت بنشینیم.

اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام را به نقل از ایسنا بخوانید:

* اگر دولت توانست در مسیر انقلاب و خدمت به مردم خوب حرکت کند باید تقویت و پشتیبانی شود، اگر هم خدای ناکرده در مسیر خود دچار اشکال و خطا شد، اولا باید اشتباهاتش بیان و ثانیا کمک شود تا خطاهایش تصحیح شود. علاوه بر دو نگاه تاییدی و تصحیحی برای دولت، باید نگاه «تکمیلی» هم وجود داشته باشد تا به موضوعاتی که مورد غفلت واقع شده است توجه شود.

* طی 4 سال گذشته در عرصه‌های مختلف، استعدادها و برنامه‌های دقیق و خوبی بدست آمده که ان شاءا لله می‌تواند به عنوان یک «دولت سایه» در آینده طرح و به دولت و جامعه ارائه شود و امروز نیز اگر این جلسه برگزار می‌شود اولا به معنای تشکر از عزیزانی است که در این 4 سال در این روند زحمت بسیار زیادی کشیدند و ثانیا قرار است یک همفکری صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه این روند در 4 سال آینده با قوت بیشتری ادامه پیدا کند. جریانی که امروز 16 میلیون پشتوانه اجتماعی دارد باید نسبت به آینده امیدوار باقی بماند و افکار عمومی نیز به خوبی متوجه شود این جریان در عرصه‌های مختلف حرف‌های جدی دارد.

*امروز باید به پشتوانه 16 میلیون رای، مانع از انفعال جریان انقلابی شد. در انتخاباتی که گذشت طرفداران آقای رییسی بسیار با شور و نشاط بیشتری ظاهر شدند و جمعیت‌هایی که در تهران، مشهد و اصفهان پای سخنرانی ایشان آمدند برای هیچ کاندیدای دیگر حتی آقای روحانی نیز نیامد و امروز با کمک این بدنه پر شور و نشاط باید جهت حل مشکلات کشور و نظام اقدام کرد.

* نباید هر 4 سال یکبار آمد و با کلی گویی رویکرد انقلابی را به مردم معرفی کرد بلکه این کار باید قدم به قدم، محله به محله و در طول زمان انجام شود تا نتیجه بدهد و در این مسیر نیز باید تمام 16 میلیون نفر در صحنه حاضر باشند تا بقیه مردم نیز همراه شوند.

*مشکل اصلی ما این است که مردم باید بیشتر از شنیدن، حرف‌های ما را بچشند و در صحنه عمل تجربه کنند.

*«دولت سایه» یعنی دولتی که زبان گویای ملت برای مطالبه از دولت مستقر جهت رسیدن به وضع مطلوب باشد نه اینکه در برابر مردم قرار بگیرد.

*پیش از انتخابات نیز بارها گفتم که از روز 30 اردیبهشت (فردای انتخابات ایران) فشارها بر کشور زیاد خواهد شد و همین هم شد و همه دیدند که ترامپ در این روز به عربستان سفر کرد و ضمن انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی 380 میلیارد دلاری، با سران این کشور علیه ایران مفصل سخن گفت. ضروری است تا در این عرصه آمادگی لازم وجود داشته باشد تا کشور دچار خسارت نشود.

*مردم اگر تفاوت رویکردها و مدیریت ها را در عملکرد ما ببینید آن وقت در انتخاب آنها اثر خواهد داشت. اکثریت قاطع مردم ما دوستدار اسلام و انقلاب هستند و کافی است با حفظ و تاکید بر مبانی، تفاوت خود را در عمل به آنها نشان دهیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    2 2
    دولت سایه دیگه چه مسخره بازیه؟مردم به تفکرات شما نه گفتن و شمارو نمیخوان،ای بابا دست بردارید سر ملت
  • بی نام A1 ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    3 2
    اگر این پیشنهاد طرف مقابل بود، اصولگراها اونها رو به غربزدگی متهم میکردند و میگفتند این کار مجاز نیست، چون ایده غربی است. جناب جلیلی طوری ایده رو مطرح کرده اند که گویی خود طراح آن هستند. از طرفی، دولت در سایه تشکیل دادن نیاز به کار حزبی با مرام مشخص داره. بر خلاف اسمشون، اصولگراها به هیچ اصولی جز دستیابی به قدرت و حفظ اون به هر قیمت پایبند نیستند و هرآنچه به نفعشون باشه رو بازی میکنند. پس، این راهی که جنابعالی میروی، آقای جلیلی، رو به کوچه ای بن بست است.