ابزارهای بانکی و پرداخت بومی‌سازی می‌شوند

کمتر از دو سال از عمر کارخانه ارونتک (به عنوان بخش تولید فناپ پرداخت) می گذرد و در این مدت کوتاه توانست کارنامه درخشانی را در دنیای تولید سخت افزارهای بانکی به نام خود ثبت کند؛ تولید دستگاه های کارتخوان تحت برند کسلز، کیوسک های پرداخت، رول کاغذ، دستگاه های پرداخت الکترونیکی صدقات و ... بخشی از تولیدات ارونتک است.



 اين مجموعه از همان آغاز راه، تلاش کرد محصولاتي به بازار عرضه کند که همگام با پيشرفت تکنولوژي و نياز و سليقه ايرانيان باشد. همين رويکرد يعني طراحي و توليد متناسب با نياز مشتري، محصولات ارونتک را از ديگر محصولات موجود در بازار متمايز کرد و به برگ برنده اي براي يکه تازي در بازار وارداتي اين روزها تبديل شد.

مديران اين واحد توليدي معتقدند در کنار ارزش هاي ايجاد شده همچون کاهش قيمت، انتقال دانش و جلوگيري از خروج ارز، ارونتک يک هدف والا و ارزشمند دارد و آن، اشتغال زايي در مناطق محروم خرمشهر و آبادان است. در ادامه به معرفي جزئي تر محصولات ارونتک مي پردازيم:

دستگاه هاي کارتخوان:
سال ها است فناپ نماينده انحصاري شرکت تايواني کسلز (Castles) در ايران است. کسلز يکي از برندهاي معروف توليد دستگاه کارتخوان در دنيا است که محصولاتش، تمام گواهينامههاي لازم همچون PCI و EMV را دارد. فناپ براي تکميل زنجيره فعاليت ها و سبد محصولات خود، کارخانه ارونتک را تاسيس کرد تا بتواند با وحدت رويه بيشتر، نيازهاي سخت افزاي خود را به صورت داخلي تامين کند. اولين مأموريت بخش تولیدی فناپ پرداخت، توليد دستگاه کارتخوان تحت ليسانس اين شرکت تايواني بود و تا به امروز توانسته است، نيازهاي بانک هاي صادرات، سپه، گردشگري و ... را پوشش دهد.

کيوسک هاي پرداخت:
کيوسک هاي پرداخت ارونتک دستگاهي براي انجام تمام فعاليت هاي پرداختي است. اين دستگاه با استفاده از ماژول 1000 UPT توليد شده و مانند ديگر محصولات ارونتک، قابليت طراحي بر اساس نياز مشتريان را دارد. قرار است به درخواست شرکت پرداخت الکترونيک پاسارگاد اين دستگاه ها در برخي از فست فودها نصب شود تا مشتريان به راحتي بتوانند سفارش خود را ثبت کنند، پرداخت را انجام دهند و فيش صادر شده را به منظور تحويل غذا دريافت کنند.

کارتخوان هاي غيرتماسي:
کارت‏خوان غيرتماسی stand-alone به منظور جمع‏آوری خودکار کرایه از طریق کارت‏های غيرتماسی شهروندی و گوشی های هوشمند مجهز به سیم کارت و فناوری NFC طراحی شده است که در تاکسی ها نصب می شود. استفاده از این کارت‏خوان در تاکسی های خطی و گردشی، راه‏حلی مقرون‏به‏صرفه برای حل معضل پول خرد به شمار می‏رود.


صندوق صدقات الکترونيکي:
طرح صندوق صدقات الکترونيکي که با توجه به تعداد بالاي کارتهاي شهروندي در مشهد بهزودي اجرا ميشود، يک روش مطمئن براي رهايي از مشکلاتي همچون نبود پول نقد و خطرات نگهداري از آن است. شهروندان ميتوانند با هر بار قرار دادن اين کارتها در مقابل صندوقهاي صدقات توليد شده در ارونتک، مبلغي ثابت را کمک کنند.

خودپرداز غيرنقد:
خودپرداز غيرنقد دستگاهي است که تمامي خدمات خودپردازها به جز برداشت وجه روي آنها قابل دسترسي است. افراد مي توانند با استفاده از کارت هاي بانک پاسارگاد و همچنين ديگر کارت هاي عضو شتاب از خدمات اين دستگاه استفاده کنند. نصب و جابجايي آسان، دسترس پذيري و عدم نياز به شعب بانک، ارائه خدمات شبانه روزي، سادگي و امنيت و ... برخي مزيت هاي اين دستگاه است.

رول کاغذ:
درکنار کارخانه، کارگاه توليد رول کاغذ حرارتي راه اندازي شده است که در اين کارگاه 15 نيروي انساني فعاليت و روزانه حدود 30 هزار رول کاغذ توليد مي کنند.

دستگاه فروش شارژِ موبايل:
دستگاه فروش شارژِ موبايل کارخانه قابل نصب روي ديوار است و کاربران پس از انتخاب مبلغ شارژ و نزديک کردن کارت شهروندي خود، مي توانند رمز شارژ را به صورت فيزيکي دريافت کنند. در فاز اول، کارت هاي شهروندي من کارت روي اين دستگاه ها پذيرش مي شوند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713366