صدا وسیما نوشت: استیو بنن اعلام کرد که نانسی پلوسی، این فرصت را به دست نخواهد آورد که بتواند رییس جمهور آمریکا را استیضاح و از کار برکنار کند.

مشاور ارشد سابق رییس جمهور آمریکا در برابر جمعی از اعضای حزب جمهوری خواه در ایالت کالیفرنیا گفت: نانسی پلوسی، رهبر جناح اقلیتِ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، این فرصت را به دست نخواهد آورد که بتواند رییس جمهور آمریکا را استیضاح و از کار برکنار کند.

استیو بنن، مشاور ارشد پیشین کاخ سفید، که چند ماه پیش از این مقام اخراج شد، شب گذشته (جمعه شب) در ضیافت شام افتتاحیه همایش حزب جمهوری خواهِ ایالت کالیفرنیا، که روز 20 اکتبر (جمعه) در شهر آناهایم آغاز به کار کرد و قرار است تا 22 اکتبر (یکشنبه) ادامه یابد، در مورد معترضانی که در برابر ساختمان محل برگزاری این کنفرانس دست به تظاهرات زده بودند، گفت: مقاومت، (افرادی که بتوانند در برابر خیزش محافظه کاران آمریکایی مقاومت کنند) کسانی نیستند که شما بیرونِ این مکان مشاهده می کنید، زیرا صادقانه بگویم: آنان سرانجام (ناخودآگاه) به جمهوری خواهان کمک خواهند کرد.

علت آن این است که در حال حاضر، تقریباً 23 حوزه ی انتخابیه ی بسیار سرسخت در کالیفرنیا وجود دارند، که هیلاری کلینتون در آن ها پیروز شد، ولی جمهوری خواهان در آن حوزه های انتخابیه کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار دارند. اکنون رقابتِ کلی میان دو حزب در آن حوزه های انتخابیه به نحوی است که فاصله ی محبوبیت دو حزب (در اذهان عمومی) شاید فقط ده درصد باشد.

این در حالی است که مقاومت، یعنی «دوستانِ» ما که در بیرونِ این مکان تجمع کرده اند - که افرادی خوب هستند و صرفاً گمراه شده اند و اطلاعات نادرست به آن ها داده شده است - آنقدر (حزب دموکرات را) به سمت چپ (چپگرایی) خواهند کشاند، که ما قادر خواهیم بود آن اختلاف (10 درصدی) را در محبوبیت حزبی نزد مردم آن حوزه های انتخابیه، جبران کنیم.

استیو بنن سپس تأکید کرد: مقاومت (واقعی) طبقه دائمی سیاسی است که متشکل از تلفیقی از لابی کنندگان، مشاوران (سیاسی)، طرفداران شرکت های بزرگ و نخبگان حامی جهانی سازی هستند.

بنن تأکید کرد: در عین حال، در کانون مرکزی مقاومت، قلب تپنده ی آن قرار دارد و آن، «دره سیلیکون» است. آنان (صاحبان شرکت های بزرگ دارای فناوری های پیشرفته در شمال کالیفرنیا) تصور می کنند که با آنان باید به صورتی ویژه معامله شود. آنان شرکت های خود را در ایرلند، لوکزامبورگ و جزایر قناری تأسیس می کنند تا بتوانند از پرداخت مالیات (به دولت آمریکا) بگریزند. آنان خواهان دریافت تمام منافعِ یک جامعه ی آزاد هستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =