عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی گفت: «وزارت نفت احمدی‌نژاد قراردادهایی را با یک‌سری از چوپان‌هایی بسته بود که وقتی به صحرا و بیابان می‌رفتند، موظف بودند مواظب خط لوله‌های گاز و نفت باشند.»

سید حمید حسینی در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین با بررسی عملکرد صنعت نفت و آسیب‌هایی که سیاست‌های دولت‌های گذشته به این بخش زد، اظهار داشت: «متاسفانه در بحث قراردادهای گازی و فرآورده‌ها شاهد نکات منفی‌ای در صنعت نفت بودیم که تا سال‌های سال می‌تواند پندآموز دیگران باشد.»

وی افزود: «در دولت احمدی‌نژاد سال‌های سال صنعت نفت را درگیر کردند و نفت یکی از بدهکارترین شرکت‌های نفتی دنیا شد.»

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی تصریح کرد: «در دولت احمدی‌نژاد، کارمندان وزارت نفت از 80 به 220 هزار نفر افزایش یافت و این موضوع بار سنگینی را بر نفت تحمیل کرد. شاید جالب‌ترین نکات، استخدام چوپان‌ها در نفت بود.»

حسینی عنوان کرد: «وزارت نفت قراردادهایی را با یک‌سری از چوپان‌هایی بسته بود که وقتی به صحرا و بیابان می‌رفتند، موظف بودند مواظب خط لوله‌های گاز و نفت باشند.»

وی ادامه داد: «بعد که فرمانی صادر شد که همه قراردادهای نفت باید به قراردادهای ثابت تبدیل شود، بعضی از این چوپان‌ها نیز به استخدام نفت در آمدند. اگرچه دیگر امروز چوپانی وجود ندارد که از خطوط نفت و گاز مراقبت کند. این کارها واقعا بدیع بود که رخ داد.»

عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی متذکر شد: «وزارت نفت دولت احمدی نژاد به چوپان‌هایی که سمت خط لوله نفت و گاز گوسفندان خود را به چرا می بردند به صورت ماهانه یک مبلغی را پرداخت می کرد که همزمان با شغل خود مراقب خط لوله گاز و نفت هم باشند. این پول در قالب یک قرارداد پرداخت می شد و چوپان‌ها هم از خطوط لوله نفت و گاز مراقبت می‌کردند. بعد ناگهان در دولت تصمیم گرفته شد که تمام نیروهای قرارداید،رسمی شوند.در نتیجه این چوپان‌ها هم به استخدام نفت درآمدند.»

مشروح گفت وگو با حمید حسینی به زودی منتشر می شود.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    77 92
    درود بر شرفش که استخدامشون کرده بود چه اشکال داره یک بار هم چوپان ها و بی کسان استخدام شوند ذات انسان ها مهمه نه ظاهر و پارتی واقازادگی
    • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
      68 16
      علت این که پیشرفت نمی کنیم این هست99 درصد ایران رو افرادی مثل تو تشکیل می دهند
    • بی نام US ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
      45 7
      چه ربطی داره؟ در یک مجموعه تخصصی مثل شرکت نفت باید افراد متخصص استخدام بشن که بتونن این مجموعه رو اداره کنند. باید با پارتی بازی مقابله کرد. نه اینکه یک عده افراد غیر متخصص رو استخدام کرد که نیازی به کارشون نیست و علاوه بر ناکارآمدی باید بعنوان کارمند رسمی سالها از بیت المال هم بهشون حقوق بدن.
    • بی نام DE ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
      50 7
      دوست داری معلم فرزندت یک خلبان باشه و کارگرت دکتر جراح و وقتی مریض شدی یک معلم جراحیت کنه؟
    • حمید A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
      17 2
      هرجوری نگاه میکنم میبینم تنها راه برای زندگی راحت و بدون استرس مهاجرته.این کشور بعید میدونم تو ۵۰سال اینده درست بشه‌.هر جایی رو نگاه میکنه رانت و فساد سیاست نابودش کرده مکه چقدر زنده ایم
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    48 42
    احمدی نژاد بدترین آدم روی زمین بود و همه کاراش غلط بود. لطفا از همین دولت مطلب بنویسید. از کارها و حرف های وزیر برند بنویسید.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    17 32
    به این میگن دروغ شاخ دار
  • بی نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    64 10
    جالب است که بعدا" به آن چوپان "مهندس" هم میگفتند/
  • سیا A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    28 61
    من کارشناس ارشد عمران از یکی از دانشگاهای دولتی متولد شهرک نفت با پدر بازنشته صنعت نفت با 39سال خدمت در شرکت نفت زیر موشک باران عراق در خطوط لوله و مخابرات ،باوجود اینکه خاندانا در شرکت نفت خدمت کرده ایم باید بیکار باشم چوپانها استخدام شوند.پدر بزرگ ،دودایی،عمو،شوهرخواهر و پسرعمه شرکت نفتی ام پیشکش آقایان.من درسم را درمدرسه طلای سیاه خواندم این عاقبت من اون عاقبت چوپان های اطراف خطوط لوله.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    29 1
    این خبر رو به دانشجویان صنعت نفت که بسط نشسته اند بدهید به جای نشستن، برخاسته و از ساختمان وزارت نفت خود را به پایین خواهند انداخت، با تشکر
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    3 6
    هر پری را هوای پروازیست گر پر شاهباز یا مگسی است کارگر هر که باشد محترم است هر کسی از برای خویش کسی است پروین اعتصامی اینکه چوپان باشد یا مهندس مهم نیست، مهم ان است که در انجام یک وظیفه ی مفید، کارآیی داشته باشد.
  • رضا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    35 4
    چهار سال گذشت ، حرفی و پیش رفتی ندیدیم از شاه حسن ، ببینیم حالا چکار میکنه برای مملکت ، فقط در حد حرف هستند همشون ، فقط به فکر ژن برتر و اقوام و خویشان ، مردم عادی فقط برای رای و انتخابات ....
  • کرماسی A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    20 5
    عصر نفت و اقتصاد نفتی سر امده است. دیگه استخدام توجیه عقلی و اقتصادی ومنطقی ندارد. فرض محال احمدی نژاد اشتباه کرد. شما دیگه استخدام نکنید تا بیخود بودجه و سرمایه مملکت به باد نرود.
  • بی نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    5 25
    درود خدابراخمدب نژاد
  • كارگر A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
    8 15
    خبر آنلاين كاملا معلومه طرفدار اين دولت هستش كل نيروهاي قراردادي كه كمتر از پيمانكاران حقوق ميگيرند و 95 درصد آنان بالاي 10 سال سابقه دارند چطور ميشود استخدام اين عزيزان كه فقط به اميدي دارن كار ميكنن اينجوري تو چشم بعضي عين خوار ميمونن اين نگاه غلط به اين نيروها فقط توسط كساني ميتونه باشه كه منافع شخصي از وزارت نفت دارند و به غير از خودشان حاضر نيستند كسي وارد نفت بشه . اين دولت كه خود دانشگاههاي صنعت نفتو هم بهم ريخته و اينم وضعيت معيشت كاركنان
  • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
    14 0
    این دولت و اون دولت نداره همه بدنبال یا قدرت یا پر کردن حسابای بانکی شونن کسی فکر مردم نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    0 0
    بجاي دانشگاه رفتن بريد چوپون بشيد
  • بی نام GB ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    0 0
    با شنیدن چنین خبرهایی از وزارت طویل و عریض نفت دو تا شاخ که هیچ صد تا شاخ هم رو سرمون سبز بشه بازم کمه. هزاران نفر نیروی کار ارکان ثالث و ۸۰۰ ی سالهاست دارن بار اصلی این صنعت رو بدوش میکشن اما همچنان از کمترین حقوق و مزایا برخوردارن و هیچ گونه امنیت شغلی ندارن و وضعیت شون پا در هواست. کاش میشد فهمید سیاست های کلان این صنعت کجا و توسط چه افرادی تعیین میشه.
  • بی نام GB ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    0 0
    نکته جالب موضوع اینه که مسئولین این وزارت خانه مدام و در هر فرصتی مصرا اعلام میکنن که صنعت نفت کلی نیروی مازاد رو دستش مونده . در حالی که بنده و سایر همکارانی که مستقیما مشغول کار هستن میدونن طی سالهای اخیر و با بازنشست شدن همکاران قدیمی این صنعت علی الخصوص در بخش های عملیاتی با کمبود شدید نیرو مواجه هست بطوری که به نسبت ده سال پیش کار ۲.۳ نفر رو عملا یکنفر داره انجام میده. در بخشهای عملیاتی پالایشگاه .پتروشیمی . واحد های بهره برداری شیفت های ۶.۷ نفره بدون استثنا طی سالهای اخیر به ۳.۴ نفر کاهش پیدا کرده و حجم کار روی دوش همین تعداد گذاشته شده بدون هیچگونه اضافه حقوق یا مزایایی برای این کار بیشتر