از «خروس‌های جنگی» تا «یار دبستانی»/ گردهمایی عکاسان با ۴۰۰ عکس

400 عکس در موضوع‌های مختلف، در ششمین همایش «10 روز با عکاسان» در خانه هنرمندان به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ششمین همایش «10 روز با عکاسان»، عصر چهارشنبه 15 آذر در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

این همایش با حضور مجید رجبی معمار، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، ساعد نیک‌ذات، دبیر ششمین دوره «10 روز با عکاسان» و روسای انجمن‌های تخصصی، عکاسان و جمع زیادی از علاقمندان به هنر افتتاح شد.

مجید رجبی معمار در ابتدای این مراسم گفت: «من به دوستان در انجمن گفته‌ام که اینجا خانه خود شماست  و در واقع متعلق به همه رشته‌ها  و تخصص‌های هنری است که هر انجمن می‌تواند به میزان تلاش خود در فضاهای متنوع خانه هنرمندان فعالیت داشته باشد.»

وی ادامه داد: «ما مفتخریم در طول سال دو رخداد بزرگ عکاسی را در خانه هنرمندان ایران برگزار کنیم که یکی از آن‌ها همین ده روز با عکاسان است. امیدوارم که پس از این ده روز و برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در مجموع اتفاق خوشایندی برای جامعه عکاسی ایران رخ بدهد و خروجی قابل توجهی داشته باشد.»

در ادامه این برنامه، ساعد نیک ذات، دبیر ششمین همایش «10 روز با عکاسان» گفت: «حرفه اصلی من سینماست و من در سینما آموختم که باید هر کاری را به شکل گروهی انجام داد و هرکسی یک گوشه کار را بگیرد. امسال ده روز با عکاسان با همکاری شش انجمن تخصصی عکاسی و دو نمایشگاه ویژه که مربوط به دو استان آذربایجان غربی و خراسان است، برگزار شده است.»

بعد از این سخنرانی‌ها، نمایشگاه  «ده روز با عکاسان» با نوای نی انبان و سازهای کوبه‌ای افتتاح شد.

در این دوره بیش از 400 عکس در گالری‌های خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است.

«ایران سرزمین بادگیرها»، «یک حلقه از جنگ»، «قاچاق سوخت»، «تولد یک بحران»، «خروس‌های جنگی»، «یار دبستانی» و ... از جمله نمایشگاه‌هایی هستند که انجمن‌های مختلف عکاسان در این ده روز برپا کرده‌اند.

انجمن عکاسان ایران ششمین همایش 10 روز با عکاسان را 15 تا 24 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =