مسلمانان با قدرت و همبستگی در حال شکل دادن جبهه متحد اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در گسترش آزادیخواهی و مقابله با استکبار در جهان اسلام، گفت: مسلمانان با قدرت و همبستگی خود در حال شکل دادن جبهه متحد اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در کنگره امام محمد غزالی که در کشور اندونزی در حال برگزاری است، با اشاره به سخنان اخیر رهبری و بیرون کردن آمریکا از منطقه افزود: اسرائیلی که می خواست از نیل تا فرات را به تصرف درآورد اکنون گیر افتاده و نمی داند چه کند.
وی با بیان اینکه نزدیکترین مذهب به جعفری، مذهب شافعی است، اظهار کرد: برادران دینی شیعه و سنی در ایران در کنار هم با وحدت تمام زندگی می کنند بطوریکه در زمینه خدمات رسانی به مناطق اهل سنت هم توسط دولت ها بیشتر رسیدگی شده است.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه وحدت آنها موجب شده بتوانند بر دشمنان خود هم پیروز شوند، تاکید کرد: در منطقه ای که نا امنی گسترش یافته است کشوری قدرتمند همچون ایران هیچ نا امنی را به خود نمی بیند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان امام غزالی نیز دیدگاه های افراطی جهان اسلام را به جان هم انداخته بود اما ایشان مواضعی ضد افراطی گری گرفتند و در کتاب خود می گوید آنچه یک فرد متعادل باید داشته باشد دوری از تکفیر است.
وی یادآور شد: مباح شمردن خون کسی که به سمت قبله نماز می گذارد و به صراحت تشهد را بر زبان می آورد اشتباه است اسلام این طرز تفکر را قبول ندارد و محکوم می کند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه دیدگاه غزالی این گونه است که اگر تعدادی کافر باشند بهتر از این است که خون یک مسلمان به ناحق ریخته شود، اضافه کرد: تکفیری ها توسط دشمنان اسلام تربیت شده و به خون مسلمانان تشنه هستند.
وی با بیان اینکه زیارت یک وجه مشترک مذاهب اسلامی است، گفت: احترام به بزرگان اسلام چه از خاندان پیامبر (ص) یا از بزرگان مذاهب اسلامی مورد تایید است اما افراطی ها می خواهند جلوی این منشاء همگرایی و وحدت مسلمانان که مورد تایید غزالی هم قرار داشت، بگیرند.
وی با اشاره به اینکه سخنان و رفتار امام محمد غزالی می تواند در وحدت اسلامی نقش داشته باشد چرا که مورد قبول همه مذاهب است، اظهار کرد: ما در عصری زندگی می کنیم که از یک طرف بخشی از بشر از دین رویگردان است و بخشی دیگر بازگشت به دین دارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: سخنان و دیدگاه های امام غزالی از جهات مختلف مورد توجه است و نمی توان فقط به بعد عرفانی او پرداخت ضمن اینکه علمای مکتب جعفری هم از ایشان نقل قول کرده و از او متاثر بوده اند.
به گزارش ایرنا، کنگره بین المللی امام محمد غزالی در روزهای 29 و 30 دی ماه در جاکارتا پایتخت اندونزی با موضوع نقش عرفان امام محمد غزالی در ساخپخت تمدنی همراه با صلح و توازن در جهان در حال برگزاری است.
رئیس مجلس العلمای اندونزی، معاون وزیر امور خارجه ایران، نمایندگانی از 11 کشور اسلامی از جمله ایران در این کنگره حضور دارند، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این کنگره حضور دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =