سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه بستر لازم برای اشتغال فراهم است، گفت: شهرستان رشت باتوجه به شاخص‌هایی که دارد باید خدماتی که در حوزه اشتغالزایی ارائه می‌دهد به مراتب بیشتر و بهتر باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمحمد احمدی امروز در کارگروه اشتغال که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مدیران باید براساس وظایف قانونی که دارند در طرح‌های اشتغالزایی تسهیل کننده باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه عدم حضور صنعت، معدن و تجارت در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نشان می‌دهد که این نهاد نمی‌خواهد مشکل خود را با فرمانداری شهرستان رشت حل کند، افزود: علی‌رغم اینکه از مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار تعاملات و همکاری بیشتر شدیم، ظاهرا تمایل ندارند که در حوزه جغرافیایی شهرستان رشت و فرمانداری ورود نمایند.

احمدی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی بر اساس اطلاعاتی که به دبیرخانه می‌دهند، باید گزارشات خود را در کارگروه هم مطرح کنند، گفت: متقاضیان و درخواست آنان در این کارگروه بررسی و به رای گذاشته می‌شود و از نظر همه مدیران دستگاه‌ها هم بهره‌مند می‌شویم.

وی با بیان اینکه بستر لازم برای اشتغال فراهم است، اضافه کرد: هدف این است که بتوانیم با هم‌افزایی و بهره‌گیری از توانایی‌های موجود، نسبت به اشتغالزایی اهتمام ورزیم.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به جدیت مدیران شهرستان رشت در رونق اشتغالزایی، بیان کرد: در طرح اشتغال پایدار روستایی، یک سهمی هم برای شرکت‌های دانش‌بنیان دیده شده که باید در این راستا ورود کنیم.

احمدی، با بیان اینکه بایدمسیر رونق اشتغال را با شتاب بیشتری دنبال کنیم، افزود: طرح بوم‌گردی یکی از طرح‌هایی که در افزایش اشتغال تاثیر دارد و آثار آن در آینده مشهود خواهد بود، بسیاری از کشورهای دیگر با بهره گیری از طرح مذکور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، با اشاره به جمعیت بیش از 960 هزاری در این شهرستان، تصریح کرد: شهرستان رشت به دلیل شاخص‌های موجود و وسعت، در اشتغالزایی سهم قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما باید نشاط اداری داشته باشند، افزود: شهرستان رشت باتوجه به شاخص‌هایی که دارد باید خدماتی که در حوزه اشتغالزایی ارائه می‌دهد به مراتب بیشتر و بهتر باشد که این امر تلاش و همت مدیران را می‌طلبد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: باید از مراجعانی که طرح‌ها و ایده‌های اشتغالزایی دارند، استقبال کنیم و در حد توان آنها را راهنمایی و هدایت نماییم.

احمدی با اشاره به آموزش‌های لازم در حوزه تسهیلات اشتغالزایی، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم ابعاد تسهیلات حوزه اشتغال را برای افراد بازگو کنیم، کارشناسان باید آموزش‌های لازم را در این راستا ببینند زیرا وقتی آمار و اطلاعات لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند مردم و مراجعه کنندگان را به خوبی هدایت کنند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =