۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰

واحد مرکزی خبر نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکره مجدد درباره برنامه هسته ای ایران را غیر ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛با وجود انتقادهای آمریکا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت ضرورت ندارد بر سر توافق سال 2015 درباره برنامه هسته ای ایران بار دیگر مذاکره شود.

موگرینی با اشاره به دیدار مقامات کشورهای دخیل در توافق 2015 گفت وزرای کشورهای امضا کننده - شامل ایران، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان - در دیدارهای خود، بر سر تغییر در مفاد توافق صحبت نکردند. آن ها، از جمله آمریکا، درباره این موضوع که همه طرف ها متن توافق را رعایت کرده اند، اتفاق نظر دارند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که به نظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آماده روگردانی از توافق تاریخی 2015 است؛ توافقی که در ازای لغو تدریجی تحریم ها علیه ایران، صلح آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور را تضمین می کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست کمیته پیگیری (توافق هسته ای) را برعهده دارد، گفت توافق برجام (به خوبی) پیش رفته و نقض نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد «موضوعات دیگری خارج از آن چه در متن توافق گنجانده شده است، وجود دارد و این موضوعات می تواند درچارچوب های دیگری مذاکره شود.»

موگرینی با اشاره به فعالیت های هسته ای کره شمالی، گفت «هم اینک بحران هسته ای کره شمالی وجود دارد و نیاز به ایجاد بحرانی دیگر نداریم. مفهوم کلی که امروز با وزرا مطرح کردیم، این بود که در برابر مشکلات کنونی جهان، جامعه جهانی نباید این اجازه را به خود بدهد که توافقی را که اجرا شده و نتیجه داده است، از بین ببرد.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    2 9
    جالبه عبارات ،، ضروری نیست،، و ،، موضوعات دیگری هست،، واین یعنی اگر الزامات دیگری باشه اشکال نداره و خوبه و جای دیگری باید بحث بشه یعنی اروپا با برجام دیگری با ایران با امریکا همراهی میکنه باید حواسمون جمع باشه.