وقتی داور خارجی، ترجیح می‌دهد روز تولدش را در جشنواره جهانی فیلم فجر بگذراند

امروز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت تولد حمیده عمرووا داور آذربایجانیِ جشنواره جهانی فیلم فجر در شهرک غزالی جشن گرفته شد و او گفت ترجیح می‌دهد روز تولدش به جای بودن در کنار دوستانش، در تهران و در این جشنواره باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نیمه راه جشنواره جهانی، مهمانان خارجی این جشنواره و جمعی از هنرجویان بخش دارالفنون با همراهی رضا میرکریمی دبیر جشنواره، امیر اسفندیاری معاون امور بین‌الملل و مازیار میری مدیر بخش دارالفنون از شهرک سینمایی غزالی بازدید کردند.

کارگاه‌های آموزشی بخش دارالفنون بعد از شش روز برپایی روز گذشته به پایان رسید و مراسم پایانی این بخش امروز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ساعت 18 در محل مدرسه دارالفنون در حال برگزاری است.

در حاشیه بازدید مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر از شهرک سینمایی غزالی، تولد حمیده عمرووا داور آذربایجانی جشن گرفته شد.

این داور آذربایجانی بخش جلوه‌گاه شرق گفت: «سال‌ها آرزو داشتم در جشنواره فجر شرکت کنم. فکر می‌کردم این جشنواره  فوریه که بهمن ماه است برگزار می‌شود؛ اما متوجه شدم جشنواره زمان دیگری و در اردیبهشت است. اردیبهشت زمان تولد من است. خیلی از دوستانم به من می‌گفتند چرا سفر می‌روی؟ تولدت است و باید این جا باشی و دور هم باشیم. من به آن‌ها گفتم برای من حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر خیلی ارزش دارد و ترجیح می دهم روز تولدم در تهران و در جشنواره فجر باشم.»

عمرووا سال ۱۳۳۵ خورشیدی در باکو آذربایجان به دنیا آمد. او از دانشگاه سینماتوگرافی مسکو فارغ‌التحصیل شد، سپس گرایش خود در هنر را در زمینه سینما، فرهنگ و تئاتر دنبال کرد و تاکنون تعدادی فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. عمرووا همچنین کارگردانی چند نمایش تئاتری و برنامه و سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد. 

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فجر قرار است در شهرک سینمایی غزالی برگزار شود.

242

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =