هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست جهانگیری معاون اول رییس ­جمهوری، با اختصاص مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور جبران خسارات ناشی از خشکسالی به عشایر کشور موافقت کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست جهانگیری معاون اول رییس ­جمهوری، با اختصاص مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور جبران خسارات ناشی از خشکسالی به عشایر کشور موافقت کرد. سود و کارمزد تسهیلات یاد شده 4 درصد و طول دوره بازپرداخت حداکثر 5 سال خواهد بود.

تصویب سند آسیب شناسی کلانشهرها 
دولت در ادامه، سند آسیب شناسی کلانشهرها در بخش اجتماعی فرهنگی و نیز لایحه ساماندهی بافت ها و بناهای تاریخی فرهنگی در محدوده و حریم شهرها را با هدف تحقق مدیریت یکپارچه و هماهنگ شهری در حوزه فعالیت های سلامت، ورزش همگانی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرها و همچنین بهبود کیفیت زندگی مردم در شهرها به تصویب رساند.
ارتقاء سلامت و بهداشت همگانی در شهرها با هدف تحقق شهر پایدار، توجه همه جانبه و یکپارچه به حفاظت و بهره برداری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی و معنوی شهرها، ساماندهی و ارتقای گردشگری شهری با رویکرد تقسیم کار بین دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی ذینفع در امر گردشگری و توسعه زیرساخت های ورزش همگانی در شهرها از دیگر اهداف مصوبه یاد شده است.

اصلاح آیین نامه تسهیلات  مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا
با تصویب دولت، آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و شهدا مصوب 1395 اصلاح شد.
به موجب اصلاح این آیین نامه، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1396 به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، 850 میلیون ریال، مراکز استان ها 700 میلیون ریال، سایر شهرها 600 میلیون ریال، روستاها 350 میلیون ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ 4 درصد با مدت بازپرداخت 20 ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین شد.

ضمانت نامه کلی برای لازم الاجرا شدن موافقت نامه مالی با دانمارک صادر می شود
هیات وزیران در راستای تجهیز و تدارک منابع مالی خارجی مورد نیاز در چارچوب احکام برنامه‏ های توسعه و قوانین بودجه سنواتی، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد به نمایندگی از سوی دولت برای لازم الاجرا شدن موافقت نامه مالی بین نظام بانکی کشور و دنسکه بانک دانمارک به مبلغ پانصد میلیون یورو، ضمانت نامه کلی مربوط را صادر نماید.

تهاتر مطالبات و بدهی های چند شرکت دولتی با سازمان های خصوصی سازی و امور مالیاتی کشور
با تصویب هیات وزیران، مطالبات شرکت های برق و انرژی پیوند گستر پارس، تولید برق ماهتاب کاسپین، تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، افق توسعه انرژی طوس و مالی و سرمایه گذاری پیشرو ایران از شرکت های دولتی با بدهی آنها به سازمان های امورمالیاتی کشور و خصوصی‌سازی تهاتر شد.

اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی
هیات وزیران، اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی را که با هدف حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی با اولویت مناطق محروم، وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است ، به تصویب رساند.
اساسنامه مذکور شامل مواردی از قبیل موضوع فعالیت صندوق، ارکان صندوق، ترکیب، وظایف و اختیارات هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل است.
همچنین هیات وزیران با عضویت وزارت آموزش و پرورش در ترکیب ستاد ملی سیاستگذاری تبریز 2018 موافقت کرد.

حق الامتیاز اپراتورهای ارتباطی 
با تصویب دولت، میزان حق الامتیاز اپراتورهای ارایه کننده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سیار مبلغ 500 میلیارد ریال تعیین شد.
هیات وزیران همچنین میزان حق السهم پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبر نوری از سال یازدهم تا سال پانزدهم قرارداد را همانند سال دهم قرارداد به میزان 162 میلیارد و 440 میلیون ریال تعیین کرد.
افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران
دولت با افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران از محل اندوخته سرمای ه¬ای تا سقف مبلغ یک میلیون و 111هزار و 621 میلیارد و 180 میلیون ریال موافقت کرد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =