۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
موزه باستانی نیشابور تعطیل شد!

مهر نوشت:عضو شورای اسلامی نیشابور از تعطیلی موزه این شهر به دلیل نداشتن رده حفاظتی خبر داد.

محمد حسن زرندی  اظهار کرد: نیشابور شهر تاریخ، تمدن و فرهنگ با ۷ هزار و ۵۰۰ سال قدمت است و با کاوش های صورت گرفته در سایت های باستانی شهر و فراوانی اشیا در موزه های مختلف جهان از بزرگترین مراکز تمدن فرهنگی جهان اسلام و قبل از آن محسوب می شود. شهری که به تعبیری به دلیل کثرت آثار تاریخی و فرهنگی به "شهر موزه" معروف است.

وی افزور: این "شهر موزه" تاسال ۹۵ موزه ای در شان اش نداشت و موزه تخصصی و باستان شناسی نیشابور به عنوان اولین موزه خشتی شمال شرق کشور در محل کاروانسرای عباسی به همت شهرداری و اداره میراث فرهنگی با مشارکت یک میلیارد ریالی شهرداری جهت تجهیز و راه اندازی در سال ۹۵ افتتاح و مورد استقبال شهروندان نیشابوری و گردشگران قرار گرفت.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی نیشابور گفت: به تازگی این موزه باستان شناسی تعطیل شده و اشیاء باستان شناسی قرار است به موزه بزرگ خراسان در مشهد منتقل شود.

وی ادامه داد: وجود این مرکز فرهنگی و تاریخی که به یکی از جاذبه های گردشگری، علمی وپژوهشی نیشابور تبدیل شده، با توجه به رشته باستانی شناسی دانشگاه نیشابور و حضور پژوهشگران و گردشگران در این شهر ضروری است.

زرندی ابراز کرد: حتی یکی از آثار نیشابور نباید از این شهر و از موزه باستان شناسی به بهانه نداشتن رده حفاظتی خارج شود و از مسئولین محترم امنیتی نیز درخواست دارم اقدامات حفاظتی موزه مذکور را انجام دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =