۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

دومین دوره سمینار آموزشی عبرت آموزی از حوادث با حضور مهندس اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان روز یکشنبه یکم بهمن ماه در سالن همایش روابط عمومی این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهندس اکبر در این همایش ضمن عرض تسلیت به جهت جان باختن جمعی از هموطنانمان در حادثه آتش سوزی نفتکش سانچی، از برگزار کنندگان این سمینار تشکر کرد و تداوم برگزاری این قبیل مراسمات را موجب افزایش سطح آمادگی کارکنان در جهت مقابله با حوادث عنوان نمود.
وی با ابراز رضایت از کاهش میزان حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی در استان و نسبت پایین آن در مقایسه با میانگین کشوری، اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچگونه حادثه گازگرفتگی یا مرگ خاموش به ثبت نرسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: در سال جاری در بخش حوادث مصرف کنندگان، 29 انفجار گاز در استان به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت 6 مصرف کننده و مرگ یک نفر شده و این در حالی است که این میزان در سال گذشته به 5 مصدوم و 5 کشته کاهش یافته است.
وی افزود: در سال جاری مجموعا 54 مورد حادثه گاز در بخش های مختلف مصرف کنندگان، شبکه و ... به ثبت رسیده که نسبت به 166 مورد حادثه اتفاق افتاده در سال گذشته کاهش چشمگیری را نشان می دهد.
در ابتدای این مراسم مهندس سمیعی معاون بهره برداری شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض تسلیت بجهت جان باختن پرسنل نفتکش سانچی رعایت نکات ایمنی را وظیفه کلیه واحدهای سازمان اعم از عملیاتی و غیرعملیاتی عنوان کرد.
در ادامه این همایش مهندس مداح حسینی رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز گیلان ضمن عرض تسلیت به جهت ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه پرسنل نفتکش سانچی نکاتی را در جهت پیشگیری از وقوع حوادث ارائه کرد.
وی اظهار داشت: صرف داشتن وسایل و تجهیزات مناسب تضمین کننده ایمنی برای افراد در محل کار نمی باشد و مهم ترین عامل در جهت پیشگیری از وقوع حوادث آموزش نیروی انسانی می باشد.
رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت گاز گیلان با تاکید بر لزوم اجرای دقیق بخشنامه ها در جهت افزایش سطح ایمنی کارکنان اظهار داشت: وقوع حوادث سبب ایجاد خسارت در تجهیزات و امکانات می گردد که این مشکل قابل بازسازی و تعمیر می باشند ولی بروز حادثه برای نیروی انسانی عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
همچنین در این سمینار آموزشی مهندس معتمدی رئیس اجرای طرح های شرکت گاز استان گیلان با اشاره به حوادث ناگوار اتفاق افتاده در سال های گذشته بر لزوم اجرای دقیق و کامل دستورالعمل های ایمنی در حین انجام کار تاکید کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =