۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵

رضا نصری

امروز، خانم نیکی هیلی - سفیر آمریکا در سازمان ملل - در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در مورد ایران، به اعتراض و طعنه گفته است که «ایرانی‌ها می‌گویند "مرگ بر آمریکا"...نمی‌گویند "مرگ بر آلمان"»!

البته خانم هیلی، که همواره تلاش دارد با جملات قصار و جنجالی فضای رسانه‌ای را به نفع سیاست‌های دولت‌ا‌ش سامان دهد، حتماً گمان کرده این بار هم پاسخ زیرکانه‌‌ و  جذابی به آن وزیر اروپایی داده است.

 اما او حتماً متوجه نشده که این بار با همین تک جمله خود هر آنچه سردمداران پروژه «ایران هراسی» طی سال‌های اخیر برای اجماع سازی علیه ایران کاشته بودند، به یک آن پنبه کرده است!

در واقع، سال‌هاست که جریان ضد ایرانی در آمریکا و کشورهای متخاصم تلاش می‌کند که ایران را نه تنها دشمن خود که دشمن همه اعضای جامعه جهانی - و حتی دشمن تمدن غرب - معرفی کند. یکی از اصلی‌ترین محورهای استدلالی  آن‌ها هم این است که ذات ایران و ماهیت نظام سیاسی ایران ناگزیر آن را به دشمنی علیه «همه ما» و «یاغی‌گری» علیه نظام بین‌الملل سوق می‌دهد.

حال، چه از سر استیصال، چه بر اثر شکست دیپلماتیک  سنگینی که آمریکا در اجلاس اخیر متحمل شده و چه بخاطر ضعف منطق و استدلال‌ناپذیری مواضع خود، نماینده ارشد ایالات متحده در سازمان ملل اذعان داشته که «ایران فقط دشمن ماست، نه دشمن شما»! و این میخ محکمی بود که خانم هیلی ناخواسته - در راستای توجیه سیاست‌های غیرمنطقی دولت ترامپ - بر تابوت ایران هراسی کوبید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    17 8
    امریکا یعنی دنیا شاید حالا یه سیاست مداری برای مصرف داخلی حرفهای با مصرف داخلی و دارای زمان محدود ی بزنه اما در اصل کل دنیا سیاستشون با امریکا هماهنگه دولت ترامپم که نشان داده روز ب روز داره هماهنگ تر و پخته تر میشه
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      3 0
      با روی کار اومدن ترامپ، اروپایی ها کم کم یاد میگیرن چه طوری بدون آمریکا زندگی کنند. این اتفاق به هر حال داره میفته و برای آمریکا هم اتفاق خوبی نیست.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
      3 0
      این نظر خیلی منفی و ناامیدکننده است و در شان خواننده اخبار ایرانی نیست. واقعیت یک چیز است و برداشت مثبت و امیدوارانه و یا منفی و ناامیدانه چیز دیگری است. الان کسیکه اخبار آمریکا را دنبال کرده باشد می داند که دولت ترامپ عملا هیچکاری را چه داخلی و چه خارجی تمام نکرده که برود سر کار بعدی. همه چیز همینطوری نصفه ول می شود و با شلوغ کاری می رود سرکار بعدی؛ و امتیاز اصلی اگر نه تنها امتیاز آن همین سواری بر موج وضع اقتصادی خوب آمریکا که آنهم محصول دولت قبلی است البته نمونه چنین دولتهایی برای ایرانیها خیلی هم نا آشنا نیست. بنابراین توجیه این هماهنگی دنیا با آمریکا اینست که آمریکا گرچه منافع خود را عمیقا با جهان تنیده؛ اما وقتی بخواهد خود را غرق کند، همه را تنها تاحدی می تواند دنبال خود بکشاند
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    2 2
    باید قبول کنیم که امریکا قدرت اول در تمام عرصه های امروز هست. درگیری با امریکا فقط ما رو همینطور از دنیا عقب تر میندازه. خیلی از کشورها هستند که در باطن از امریکا دل خوشی ندارند ولی روابط دیپلماتیک در سطح خیلی بالا رو با اونها همیشه حفظ میکنند. حتی انگلیس که نزدیکنرین متحد امریکاست اگه میتونست امریکا رو کلا از نقشه حذف میکرد