کیهان نوشت: صادق زیباکلام می‌گوید در ۱۲۰ مصاحبه امام پیش از انقلاب، تنها یکی دوبار اسم آمریکا آمده بود.

وی در نشستی با عنوان «صلح، دموکراسی و حقوق شهروندی» گفته است: ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه به مفاهیم اولیه انقلاب بازگردیم. بخوانید روزنامه‌های اول انقلاب یا پیش از آن را که سیاستمداران می‌گفتند ما برای چه با رژیم شاه مبارزه می‌کنیم. 120 مصاحبه امام خمینی را تا پیش از پیروزی انقلاب بخوانید. از او می‌پرسیدند علت مبارزه با نظام شاه چیست؟ نظام اسلامی که شما می‌خواهید برپا کنید چگونه است؟ با مارکسیست‌ها و بهایی‌ها چگونه برخورد می‌کنید؟ با زنان، منتقد و مخالف خود چگونه رفتار می‌کنید؟

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: فکر می‌کنید در آن 120 مصاحبه امام چند بار گفته‌اند که مبارزه با شاه مهم نیست و ما باید با آمریکا و غرب مبارزه کنیم. تنها یکی دوبار اسم آمریکا وسط می‌آید ایشان می‌گوید من نمی‌دانم که چرا کارتر از شاه حمایت می‌کند در حالی که مردم شاه را نمی‌خواهند.

اظهارات تحریف‌آمیز زیباکلام در حالی است که حضرت امام(ره)، نهضت را در سال 42 و 43 با اعتراض به دخالت‌های آمریکا از جمله در قضیه تصویب لایحه کاپیتولاسیون آغاز کردند و بزرگ‌ترین نقدشان به نهضت‌های ملی شدن نفت و مشروطه این بود که یا به استعمار اصلاً نپرداختند یا در مقابل استعمار منفعل عمل کردند و نهضت در مقابل انگلیس و آمریکا شکست خورد.

در 15 ساله تداوم و سرکوب نهضت اسلامی ملت ایران، آمریکا علی‌الدوام پشت رژیم پهلوی بود و بنابراین انقلاب اسلامی نمی‌توانست به علت اصلی حاکمیت دیکتاتوری در ایران بی‌تفاوت باشد؛ به ویژه اینکه سرکار آمدن محمدرضا پهلوی در سال 1320 (پس از اشغال ایران) حاصل توافق انگلیس و آمریکا بود و تداوم حکومت وی برای 25 سال دیگر با وجود فرار از ایران در سال 32، محصول کودتای مشترک آمریکا و انگلیس بود. سفارت آمریکا نیز از بحبوحه انقلاب در سال‌های 56 و 57، مشغول طراحی انواع سناریوها برای ابقای رژیم پهلوی از طریق کسانی چون بختیار و سپس زد و بند با سران نهضت آزادی برای مسیر انقلاب بود. در طول 37-8 سال گذشته نیز انواع توطئه‌های نظامی، غائله‌آفرینی، آشوب‌افکنی و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران در دستور آمریکایی‌ها بوده است. با این وصف چگونه می‌توان ملت و حاکمیت جمهوری اسلامی را شماتت کرد که چرا از دشمنی‌های آمریکا یاد می‌کنند.

اما اینها همه حاشیه‌پردازی است. آقای زیباکلام سال‌های 92 و 93 که تب مذاکره با آمریکا به اوج رسیده بود، جزو تبلیغاتچی‌ها و بزکچی‌های بی‌محابای آمریکا بود و ادعا می‌کرد که می‌شود با آمریکا توافق و مشکلات را حل کرد اما جمهوری اسلامی با ماجراجویی، نخواسته مشکلات را حل کند(!) او اکنون با بدعهدی دولت ترامپ و قبل از آن اوباما باید درباره بزک کردن سیمای منفور آمریکا از مردم عذرخواهی کند و البته به تقسیم‌بندی دروغین «تفاوت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان» متوسل نشود؛ چه اینکه نقض برجام در همان دولت اوباما آغاز شد و در کنگره هم دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با اتفاق نظر مطلق، نسخه‌های تحریمی علیه ایران را یکی پس از دیگری پیچیده‌اند.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 0
    کیهان شما خودت اصل انحرافی