تسنیم نوشت: مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای بر اجرای رهنمودهای ولایت در عرصه‎ فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.

آئین اختتامیه سومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (چهارشنبه 29 شهریور) به ریاست آیت‌الله احمد جنتی رئیس این مجلس برگزار و درپایان بیانیه اجلاسیه در صحن مجلس خبرگان قرائت شد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان رهبری در پایان سومین اجلاسیه‎ خود با گرامی‎داشت اعیاد ارزشمند گذشته‎ قربان و غدیر؛ ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان را به ساحت مقدّس امام زمان «اروحنا فداه»، مقام معظّم رهبری«مدّظلّه العالی» و پیروان دلداده‎ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت می‎گوید و با اتّکاء به لطف لایزال الهی، خط مستقیم امامت و ولایت و پشتوانه‎ی مردم‎سالاری دینی، نکات زیر را مورد تأکید قرار می‎دهد:

1. «عاشورا»، نماد مبارزه با ظلم و استکبار و «سیّدالشهداء(ع)»، الگوی برجسته‎ انسانیّت در همه‎ عرصه‎هاست. در این الگو، مبنا، بازگشت به ارزشهای اصیل اسلامی است. حضرت امام«قدّس الله نفسه الزّکیه» نیز بر این اساس و با پشتیبانی مردم، قیام خود را آغاز کرد و اصلِ «ولایتِ فقیه» در دوران غیبت را از مهجوریت رهانید، انقلاب را به پیروزی رساند و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس مبدّل ساخت و حضرت آیت‎الله خامنه‎ای«دام ظلّه العالی» خلف صالح امام نیز با اقتدای به سیّدالشهداء(ع) در دنیای پرتلاطم و منطقه‎ی پرآشوب کنونی، کشتی نظام اسلامی را هدایت و بر ساحل امنیّت و آرامش، رساند. خبرگان ملّت با تأکید بر زنده نگهداشتن شعائر حسینی، از مبلّغان، مدّاحان و گردانندگان محترم هیئات مذهبی می‎خواهد، مجالس عزاداری امام حسین(ع) را بیش از پیش در جهت اهداف قیام و امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند و از امور خرافی و موجب وهن اسلام و خلاف شأن، پرهیز نمایند تا ان شاءالله شاهد ارتقای معنویت و شور و شعور حسینی در جامعه‎ی اسلامی‎مان باشیم.

2. ایران اسلامی در ماه‎هایی که گذشت شاهد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود. مجلس خبرگان رهبری، از حضور پرشور مردمِ بصیرِ کشورمان در این دو انتخابات، قدردانی کرده، خداوند منّان را به خاطر وجود ملتی فهیم و نظامی سرافزار، شاکر است و با تأکید بر لزوم شایسته سالاری در تمام سطوح مدیریتی و ضرورت حفظ و صیانت از نیروهای انقلابی بر بازخوانی و بازتدوین سازوکارهای انتخاباتی براساس سیاست‎های کلّی انتخابات که اخیراً از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده تأکید می‎نماید و از قوّه‎ محترم قضاییه می‎خواهد به تخلّفات انتخاباتی با قاطعیت رسیدگی کند و از همه‎ قوا و نهادها؛ خصوصاً دولت محترم می‎خواهد اجرای رهنمودهای ولایت در همه‎ی عرصه‎ها به ویژه عرصه‎ی فرهنگی و اقتصادی را سرلوحه‎ی کار خویش قرار داده و مصوّبه‎ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف را اجرایی نماید و تلاش هماهنگ و جدّی خود را برای حلّ معضلات اقتصادی به ویژه مهار تورّم و ایجاد زمینه‎های تولید و اشتغالِ پایدار به کار گیرد، همچنین با اتّکاء به سیاستهای کلّی «اقتصاد مقاومتی»، به مبارزه با انواع قاچاق و مفاسد اقتصادی و اصلاح نظام بانکی، پرداخته و موجبات استقرار عدالت اجتماعی را فراهم سازد.

3. مقام معظّم رهبری سال‌هاست خطرات غفلت از آسیب‎های فضای مجازی را گوشزد می‎کنند. مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت مدیّریت صحیح فضای مجازی تأکید نموده، از شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات می‎خواهد با پایش مستمّر فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه و بخصوص ایجاد بسترهای لازم برای تولید محتوای بومیِ متناسب با هویّت ایرانی ـ اسلامی و ترویج ‌ارزش‌ها، موجبات حفظ و صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی و ممانعت از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این عرصه را فراهم آورند و فرهنگ کاربری و سواد رسانه‎ای جامعه را افزایش دهند.

4. تهاجم فرهنگیِ استکبار و صهیونیزم و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی و نیز «نفوذ» و «جنگ نرم» به منظور ایجاد خلل در بنیان‎های فکری، دینی، اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر ابعاد آن، از اهداف بیگانگان است؛ مسأله‎ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدارهای جدّی می‎دهند؛ همانگونه که پیش از این نسبت به «فتنه» هشدار داده‎اند. بی‎تردید، رصد و نظارت دستگاه‎های مسئول، به ویژه وزارت اطّلاعات و قوهّ‎ قضاییه، برای مسدود کردن راههای نفوذ و بالابردن سطح آگاهی و بصیرت جامعه، ضروری است.

5. ضمن گرامی‎داشت هفته‎ دفاع مقدس، اعلام می‎داریم دولت و نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد به مبانی دینی و اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ افروزی و ساخت و تولید سلاح‎های کشتار جمعی نبوده و نیست و تقویت بنیه‎ی دفاعی و موشکی را برای بازدارندگی لازم می‎داند و با اقتدار در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی، ایستاده و اعلام می‎دارد: وضع و تمدید تحریم‎ها و طرح برخی توقّعات نابجا همچون بازدید از مراکز نظامی ایران و ایراد اتهامات و سخنان به دور از منطق و عرف دیپلماتیک و نابخردانه‎ی رئیس جمهورِ تازه کارِ آمریکا، نه تنها خللی در عزم و اراده‎ ملت بزرگ ما ایجاد نخواهد کرد، بلکه ما را چون کوهی استوار در مقابله با دشمن جنایتکار، بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی منسجم‎تر و مصمم‎تر خواهد نمود؛ از مسؤولان مربوطه براساس تأکیدات مقام معظّم رهبری و مصوّبات مجلس شورای اسلامی، انجام اقدامات متقابل عملی در قبال بدعهدی‎ها،‌ تحریم‎های جدید و نقض برجام توسط آمریکا را خواهانیم.

6. ضمن محکوم کردن نسل کشی و پاکسازی قومی در میانمار و تقبیح سکوت مجامع حقوق بشر بین المللی و حاکم میانمار که متأسفانه خود از دارندگان جایزه صلح نوبل است؛ حمایت همه جانبه از این ملّت مظلوم و دفاع از حقوق از دست رفته‎ آنان را از ملت‎های آزاده، خواسته و محاکمه‎ مسّبّبان این جنایات گسترده ـ که مصداق بارز جنایت علیه بشریت است ـ را در دادگاه بین المللی خواهانیم.

7. فجایع انسانی در عراق، سوریه، یمن و سلب حقوق انسان‎ها در بحرین و فلسطین اشغالی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی، از دردهای جهان اسلام است. ما ضمن محکومیت طرح همه‎پرسی در اقلیم کردستان عراق و حمایت از یکپارچگی این کشور، بر اساس آرمان‎های امام راحل(ره)، رهبر معظّم انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی، علیه ظلم در هر نقطه از جهان موضعی صریح داشته و در پشت صحنه‎ جریانهای وهابی و تکفیری، دست استکبار، صهیونیستها و هم‌پیمانان آنان را می‎بینیم.

8. ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای فرهنگیان محترم، اساتید گرامی حوزه‎ها، دانشگاهها و مراکز آموزشی و نیز دانشجویان، حوزویان و دانش آموزان عزیز، اذعان داریم نسل جوان و نوجوان جامعه، امیدهای امروز و فردا و آینده سازان کشورمان هستند. لذا به آنان و مسؤولان عرصه‎ تعلیم و تربیت توصیه می‎کنیم با برنامه‎ریزی و تلاش و جدّیت جهت اعتلای علمی و اخلاقی و توسعه‎ بیش از پیش ایران اسلامی گام بردارند.

در پایان، ضمن دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از خداوند متعال، علوّ درجات را برای روح ملکوتی حضرت امام خمینی«قدس سره»، شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به ویژه شهید حججی، خواسته و طول عمر با عزت و سلامتی را برای حضرت آیت‎الله خامنه‎ای«دام ظله الشریف» مسئلت داریم.

مجلس خبرگان رهبری

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709497

برچسب‌ها