آیا واکسن های سه گانه و پنج گانه هندی بی کیفیت اند؟

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مراکز تامین واکسن دنیا هند است و واکسن هایی که از این کشور وارد می شود ابدا بی کیفیت نیست.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از کاربران این رسانه سوالی را در مورد واکسن های سه گانه و پنج گانه مطرح کرده بود و از کیفیت پایین آن گلایه داشت. او سوال خود را این طور مطرح می کند: گفته می شود واکسن های سه گانه و پنج گانه بی کیفیت شده اند و شنیده شده که این به خاطر وارد کردن واکسن از کشور هند است. آیا چنین چیزی صحت دارد؟


دکتر مهدی پیرصالحی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال به خبرآنلاین می گوید: یکی از مراکز بزرگ تامین واکسن دنیا هند است و کل دنیا خریدش را در این زمینه از هند انجام می دهد.


او ادامه داد: کشور هند بزرگترین کارخانه های تولیدی واکسن را داراست و سازمان جهانی بهداشت بر تولید داروی این کشور نظارت دارد.


مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در مورد بی کیفیت بودن این واکسن ها هم گفت: در واردات هر دارویی چه واکسن چه غیر واکسن، شرایط کیفی می بایست بررسی شود و این ربطی به واردات از هند یا کشور دیگری ندارد. دارو باید آزمایش هایی را پاس کند که این اتفاق در همه داروهای وارداتی می افتد.


دکتر پیرصالحی افزود: داروهایی که از هند صادر می شود مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و همه شرایط برای انتقال به کشور را داراست.


این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: تا به حال هیچ گزارشی از عوارض یا بی کیفیتی این داروهای وارداتی از هند نداشتیم. برای این که ادعایی ثابت شود باید مدرک وجود داشته باشد و از آن جایی که وزارت بهداشت مصرف کننده این داروهاست و تا به حال گزارشی در این زمینه نداشته ایم می توانیم اطمینان از کیفیت آن داشته باشیم.


پیرصالحی در پایان گفت: در تمام این سال ها واکسن ها چه سه گانه و چه پنج گانه از هند وارد می شده و ما تغییر منبع نداشته ایم که بخواهد کیفیت تغییر کند.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =