«خبرجنوب» نوشت: تصاحب 13 کرسی پارلمان شهری شیراز، چهارمین شورای اسلامی این کلانشهر را به پایان راه خود نزدیک کرد و فرصتی تازه برای ارایه برنامه های عملیاتی و کارآمد توسط شورای پنجم فراهم گردید.

برخي منتخبين پنجمين شوراي اسلامي شهر شيراز با تاكيد بر برنامههاي عملياتي متفاوت، نارساييهاي شوراي چهارم را در كانون نقد خود قرار داده اند و به بيان راهكارهايي جهت برون رفت از اين مشكلات پرداخته اند.
هويت شيراز زير آوار توسعه شهري گم شده است
مهدي حاجتي با اشاره به سرعت توسعه شهر شيراز، برخي مسايل به ويژه خشكسالي را عامل موج مهاجرت به اين كلانشهر دانست و بر نقش پارلمان محلي در مديريت صحيح گسترش شهر تاكيد كرد.
عضو پنجمين شوراي اسلامي شهر شيراز عملكرد شوراي چهارم را در صيانت از هويت فرهنگي اين شهر ضعيف قلمداد كرد و گفت: هويت شهر بهارنارنج زير آوار توسعه شهري گم شده است.
وي سياست گذاري طراحي شهري، المانسازي و پيش بيني فضاهاي جديد شهري را به تناسب توسعه شيراز، نامطلوب عنوان كرد و ابراز داشت: شوراي چهارم در آن چه به رفع خستگي شهر و شهروند كمك مي كند، موفق نبوده است.
حاجتي خلاء المان هاي متناسب با هويت تاريخي و فرهنگي كلانشهر شيراز را گوشزد كرد و گفت: شوراي پنجم بايد شيراز را به هويت واقعي خود نزديك سازد.
نگاه پارلمان محلي چهارم به شهر، نگاه به ساختمان بود
علي ناصري عملكرد شوراي چهارم شهر شيراز در توسعه گردشگري و زيرساخت هاي فرهنگي را ضعيف دانست و بر حل مشكلات اجتماعي شهر توسط شوراي پنجم تاكيد كرد.
عضو منتخب پنجمين شوراي اسلامي شهر شيراز با اشاره به معضلات حوزه سلامت اين كلانشهر، غفلت شوراي چهارم در حل مشكلات پارازيت ها را گوشزد نمود.
وي ابراز داشت: نگاه پارلمان محلي چهارم به شهر، نگاه به ساختمان بود در صورتي كه شهر سالم، مردم سالم ميپروراند و مردم سالم، شهر سالم.
ناصري اهميت شوراي شهر به ساخت و سازهاي بي رويه در صورتي كه مردم درگير آسيبهاي اجتماعي باشند را ناخوشايند تلقي كرد و اظهار داشت: اعضاي شوراي پنجم به دنبال نياز سنجي صحيح و رفع مشكلات شهروندان هستند تا بتوانند با عملكرد صادقانه و شبانه روزي خود، لبخند رضايت را بر لبان مردم بنشانند.
پرداختن به نارسايي هاي شوراي چهارم در وضعيت فعلي غير منطقي است
ابراهيم صبوري دودجي، عضو شوراي پنجم شهر شيراز پرداختن به نارسايي هاي شوراي چهارم در وضعيت فعلي را غيرمنطقي تلقي كرد و تعيين تكليف براي آينده شهر را در گرو بررسي جامع تر و دقيق تر دانست.
وي بر تقويت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف شوراي چهارم تاكيد كرد و گفت: اعضاي منتخب شوراي فعلي جهت اصلاح امور، برنامه هاي عملياتي متفاوتي دارند.
كم توجهي شوراي چهارم به نقش كليدي سلامت در توسعه پايدار شهري
يكي از اعضاي منتخب شوراي پنجم شهر شيراز، فاصله گرفتن شوراي چهارم از مردم را نقد كرد و گفت: بسياري از تصميمات شوراي فعلي بر اساس سلايق شخصي اعمال مي شد، در حالي كه شورا و شهرداري متعلق به مردم است.
قاسم مقيمي با اشاره به كم توجهي شوراي چهارم به نقش كليدي سلامت در توسعه پايدار شهري، بر تنوع و تکثر جنسيتي و فرهنگي شهر شيراز تاكيد كرد و افزود: بسترسازي مناسب براي كودكان كه بخش عظيمي از گستره جمعيتي شيراز را تشكيل مي دهند، كمتر مورد اهتمام بوده است.
مقيمي افزايش امنيت اجتماعي زنان و دختران كلانشهر شيراز را ضروري تلقي كرد و گفت: تامين آسايش رواني بانوان شيرازي يكي از اولويت هاي شوراي پنجم است.
وي با اشاره به فراگير شدن پيشرفت تكنولوژي، ابراز داشت: مديريت شهري شيراز بايد با تكيه بر فناوري هاي نوين به هوشمندسازي سرويسهاي خدماتي خود اقدام نمايد.
مقيمي آشفتگي بصري شهر شيراز را عامل خدشه دار نمودن هويت معماري ايراني دانست و گفت: هدف شوراي پنجم، نظم بخشيدن به ساختارهاي شهري است.
زنده نگاه داشتن نام شهدا و بزرگان شيراز در شوراي چهارم مغفول ماند
احمد تنوري، عضو منتخب شوراي پنجم شهر شيراز عدم ارايه گزارش عملكرد ساليانه توسط شوراي چهارم را يكي از نارسايي هاي اين پارلمان شهري عنوان كرد.
تنوري با اشاره به عدم ارايه ريز بودجه شهرداري و شوراي چهارم، بر آگاهي بخشي عموم شهروندان از موارد تخصيص بودجه تاكيد كرد.
وي ابراز داشت: اين حق مردم است كه بدانند دهها ميليارد تومان بودجه فرهنگي چگونه هزينه ميشود.
عضو منتخب شوراي پنجم شيراز با تاكيد بر تقويت نقش نظارتي مردم خاطرنشان كرد: تلاش شوراي آينده اين است كه موارد تخصيص بودجه در بيلبوردهاي ميادين اصلي شهر در معرض مشاهده عموم قرار گيرد.
تنوري با اشاره به كميته نام گذاري شوراها گفت: همواره زنده نگه داشتن نام شهدا و بزرگان فرهنگ و ادب شيراز در شوراي چهارم مغفول مانده است كه شوراي پنجم بايد در بحث نام گذاري اماكن، معابر و ميادين به نام اين بزرگان، اهتمام ورزد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =