خانه ملت نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رمز موفقیت در برگزاری هر انتخابات به حضور و مشارکت حداکثری مردم بستگی دارد و امیدوارم که انتخابات آتی پارلمان عراق در موعد مقرر و با مشارکت مردم عراق باشکوه برگزار شود.

علی لاریجانی امروز در دیدار با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق و هیات همراه اظهار داشت: امیدوارم که عراق بعد از رهایی از حضور نیروهای تروریستی در آن کشور هر چه سریع تر مراحل بازسازی را پشت سر گذاشته و به وضعیت عادی برگردد.

رئیس مجلس ادامه داد: رمز موفقیت در برگزاری هر انتخابات به حضور و مشارکت حداکثری مردم بستگی دارد و امیدوارم که انتخابات آتی پارلمان عراق در موعد مقرر و با مشارکت مردم عراق باشکوه برگزار شود.

همچنین در این دیدار رئیس مجلس عراق گفت: سطح هیات ها و تعداد شرکت کنندگان در این اجلاس بسیار مناسب بود و امیدوارم که بتواند دستاوردهای عالی برای کشورهای شرکت کننده داشته باشد.

وی افزود: امروز مسائل مهمی در این اجلاس مطرح شد و ملاقات های دو جانبه مفیدی انجام پذیرفت که نتیجه آن در بیانیه افتتاحیه منعکس خواهد شد.

سلیم الجبوری تصریح کرد: کشور عراق با کمک کشور دوست و برادر ایران توانست که بر نیروهای تروریستی داعش غلبه کرده و آن ها را از خاک خود بیرون کنیم و با خروج آن ها باید وارد مرحله بازسازی شویم. وی خاطرنشان کرد: ما از ایران به خاطر همه کمک هایش سپاسگزاریم.

سلیم الجبوری اظهار داشت: مسائلی که در منطقه پیش آمده نگران کننده است و امیدوارم که با درایت کشورها این مسائل حل شود. وی در خصوص انتخابات آتی پارلمان عراق گفت: امیدواریم این انتخابات در موعد مقرر و با حضور مردمی به خوبی برگزار گردد.

تحریم کشورها را روش درستی برای مقابله نمی‌دانیم

علی لاریجانی همچنین در دیدار با احمد بن عبدالله بن زاید آل محمود رئیس مجلس قطر و هیات همراه اظهار داشت: ما از شرایطی که برای قطر به وجود آمده ناراحتیم و تحریم کشورها را روش درستی برای مقابله با کشورها نمی دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و قطر روابط دوستی دیرینه ای با هم دارند و ما به این دوستی پایبند خواهیم بود.

همچنین در این دیدار رئیس مجلس قطر گفت: امت اسلامی در وضعیت سختی قرار دارند و امید ما به همکاری امت اسلامی است.

وی افزود: وقتی اختلافی بین کشورها پیش می آید باید از طریق مذاکره و گفت و گو حل و فصل شود و نظامی گری و خشونت راه حل مشکلات نیست.

رئیس مجلس قطر گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران دلالت بر اصالت و عقلانیت و براساس محبت و برادری است و ما این دوستی را ارج نهاده و به آن پایبندیم و در غم و سختی ها و شادی ها کنار هم خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: قطر درگیر توطئه بزرگی شد که ریشه آن معلوم نیست ولی آنچه مسلم است اینکه هر کشوری باید به گونه ای رفتار کند که نه منافع خودش و نه منافع کشورهای منطقه به خطر نیفتد.

رئیس مجلس قطر تاکید کرد: رفتار ما به گونه ای بوده که کشورهای دیگر آسیب نبینند و ما بر تعهدات و موافقت نامه های خود با امارات پایبند بودیم، هر چند که آنها ما را تحریم کردند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسائل جهان اسلام به دوستی و برادری حل شود.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =