معاون‌ اول رئیس‌جمهوری از اعلام پیوست حسن روحانی به تمامی دستگاه‌ها خبرداد، گفت: رئیس‌جمهوری پس از ابلاغ حکم وزرا، برای همه دستگاه‌ها یک پیوست با موضوع اولویت‌های قابل پیگیری اعلام کردند که دستگاه‌های مختلف باید با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی در مسیر دست‌یابی به این موارد تلاش کنند، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم از این قاعده مستثنا نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جهانگیری در جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: این سالن از سالن‌های جالبی است که آن در طول فعالیتم دیده‌ام. این چهارمین باری است که به این سازمان و این سالن برای تودیع و معارفه می‌آیم. برخی سازمان‌ها وقتی مهم می‌شوند این وضعیت را پیدا می‌کنند.

او جلسه تودیع و معارفه را سنت شایسته‌ای دانست که در آن از مدیران پیشین که برای سازمان تلاش کرده‌اند تقدیر می‌شود و مدیری که مسئولیت جدیدی را برعهده گرفته، خوش‌آمد گفته می‌شود.

معاون رئیس جمهوری افزود: حالا که در این جلسه حضور دارم هم از طرف رییس جمهور و هم از طرف خود از زحمات مدیران این سازمان تشکر می‌کنم.

او گفت: همان طور که از متنی که خانم احمدی‌پور قرائت کرد، بر می‌آید او مدیری پر تلاش بود که در دوره زمانی کوتاهی به حسب نیاز دولت یازدهم مسئولیت این سازمان را بر عهده گرفت و با تلاش بسیار کار را به این نقطه رساند.

معاون اول رئیس جمهور از زهرا احمدی‌پور به عنوان یک زن توانمند یاد کرد و گفت: فرصت‌های مدیریتی باید برای زنان جامعه ایجاد شود و این یک الزام است چرا که کشور نمی‌تواند از نیمی از جامعه خود عبور کند و برای آنها فرصت ایجاد نکند.

او یکی از اصلی‌ترین جهت‌گیری‌های مهم دولت دوازدهم را افزایش فرصت‌های مدیریتی برای زنان عنوان کرد و گفت: دولت دوزادهم از توانمندی خانم احمدی‌پور در جای دیگر استفاده خواهد کرد.

جهانگیری سهم کنونی زنان در مدیریت کشور را ۲۳ درصد عنوان کرد و گفت: دولت در نظر دارد تا پایان برنامه ششم توسعه سهم زنان را به ۳۰ درصد افزایش دهد.

او همچنین علی‌اصغر مونسان را از مدیران موفق دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی فرصت جدیدی برای او است. البته حضور او نیز فرصت جدیدی برای سازمان میراث به وجود آورده است. قطعا سازمان با مدیریت او دوران جدیدی را آغاز می‌کند. این فرصت هم برای او و هم برای سازمان مهم است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به آغاز دولت دوازدهم گفت: جلساتی که با حضور کابینه دولت در مجلس برای صلاحیت وزرا برگزار شد نمادی از دموکراسی و اخلاق مداری بود. انصافا نقدها در مجلس جدی و اخلاقی بود و به مسايلی که فرد برعهده داشت ارتباط داشت. 

او افزود: دیروز مجلس شورای اسلامی و دولت چهره‌ای از تفاهم را به نمایش گذاشتند، بقیه ارکان نظام هم باید در این راه همراهی کنند. همه مدیران با هر توانمندی و سلیقه‌ای در این مسیر همراه ما باشند. هر کس فکر می‌کند استعدادی دارد فکر باید در این مسیر همراه دولت باشد، دولت دوازدهم وظیفه دارد این تفاهم ملی را به‌وجود آورد، من خوشبین هستم و فکر می‌‌کنم می‌توانیم با حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، پشتیبانی مردم و همکاری ارکان نظام می‌توانیم در این مسیر موفق شویم.

جهانگیری با بیان اینکه دو سوم رای مجلس پشت وزای دولت دوازدهم بود، گفت: چالش‌های بسیاری از جمله چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بین المللی و .. پیش روی دولت دوازدهم و مردم وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر به آن پرداخته شود. 

معاون‌اول رئیس‌جمهوری از اعلام پیوست حسن روحانی به تمامی دستگاه‌ها خبرداد، گفت: رئیس‌جمهوری پس از ابلاغ حکم وزرا، برای همه دستگاه‌ها یک پیوست با موضوع اولویت‌های قابل پیگیری اعلام کردند که دستگاه‌های مختلف باید با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی در مسیر دست‌یابی به این موارد تلاش کنند، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم از این قاعده مستثنا نیست.

جهانگیری میراث‌فرهنگی را یکی از عوامل بقای کشور دانست و گفت: کشوری که دارای پشتوانه فرهنگی غنی است اقتدار دارد، ما باید میراث ناملموس و ملموس کشور را به دیگران معرفی کنیم، باید به مردم دنیا بگوییم که چه داشته‌ایم که بودیم و چه می‌توانیم باشیم، این پشتوانه تاریخی و فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

او افزود: میراث‌فرهنگی نه تنها چیزی است که در گذشته بوده بلکه امروز و آینده ما به میراث‌فرهنگی وصل است، ما باید فهم درستی از این مواریث داشته باشیم تا از آن استفاده کنیم، دغدغه من در طول این سال‌ها توسعه کشور بوده است و میراث‌فرهنگی می‌تواند یکی از عوامل مهم توسعه کشور باشد.

معاون‌اول رئیس‌جمهوری با اشاره نقش رونق گردشگری در توسعه کشور افزود: ما نباید فقط به فکر استفاده از منابع نفتی باشیم، اگر به‌دنبال رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد، اجرایی شدن مبانی اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه کشور هستیم، باید به گردشگری توجه کنیم، همه نقاط کشور ما دارای طبیعت و جاذبه‌های خاص است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

جهانگیری صنایع‌دستی را نیز یکی دیگر از موضوعات جدی مورد توجه عنوان کرد و گفت: امروز در دورافتاده‌ترین نقاط کشور شاهد فعالیت اقشار مختلف مردم در حوزه صنایع‌دستی هستیم، این در حالی است که این تولیدات دستی در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد.

او به ۲ چالشی که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: اول اینکه در حوزه حاکمیتی هنوز موفق به ایجاد فهم مشترک برای توسعه هر سه بخش این سازمان نشده‌ایم، برای دست‌یابی به این فهم مشترک باید از نظرات کارشناسان، نخبگان و صاحب‌نظران استفاده شود.»

 معاون‌ اول رئیس‌جمهوری افزود: چالش دوم در این سازمان، موضوع واحد شدن پیکره این سازمان است، با وجود اینکه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نظر نظام اداری جزو قدیمی‌ترین سازمان‌ها است اما به‌نظر می‌رسد هنوز سه بخش این سازمان، یک پیکر واحد نیستند، هرچند روسای قبلی تلاش کردند تا این پیکر واحد را ایجاد کنند اما هنوز باید در این حوزه تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

جهانگیری افزود: امیدواریم با حضور مونسان، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به یک پیکر واحد دست پیدا کند، حوزه‌های مرتبط به این سازمان در حوزه اشتغال و توسعه، جزو اولویت‌های دولت است و امیدواریم با رفع موانع و مشکلات، سازمان در مسیر توسعه و رشد روزافزون قرار بگیرد.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =