۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

سید عباس عراقچی که امروز بیشترین نقل قول های نمایندگان مجلس در نشست غیرعلنی از او بود ترجیح داد بی واسطه سخنانش را بیان کند.

به گزارش خبرآنلاین عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای که بیش از دو ساعت همراه با محمد جواد ظریف در نشست غیرعلنی برای نمایندگان مجلس روند مذاکرات را توضیح می داد ، عصر یکشنبه گفت: جناب آقای دکتر ظریف و بنده در این جلسه بر مخالفت با بازرسی یا بازدید از هرگونه مراکز نظامی و یا مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشورمان تاکید و تشریح کردیم که در طول مذاکرات اصولا راه هرگونه سواستفاده مسدود شده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وی گفت وگو با نمایندگان مجلس را مفید خواند و افزود: در این جلسه با تاکید بر اینکه پذیرش پروتکل الحاقی نهایتا با مجلس محترم شورای اسلامی است ، روال کار در پروتکل الحاقی برای دسترسی مدیریت شده به سایت های غیرهسته ای تشریح شد و در خصوص اقدامات حفاظتی و امنیتی که معمولا کشورهای اجرا کننده پروتکل برای صیانت از اطلاعات نظامی، هسته ای و صنعتی خود و جلوگیری از جاسوسی به عمل می آورند توضیحات لازم را جهت اطلاع نمایندگان محترم مردم ارائه دادیم.

عراقچی گفت : در جلسه غیر علنی امروز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نگارش توافق نهایی، چارچوب ها و خطوط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری و دستاوردهای هیات مذاکره کننده در تحقق این خطوط قرمز تشریح شد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران تاکید کرد : مذاکره کنندگان تنها در چارچوب اصول و خط قرمزهای ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت می کنند.

عراقچی در عین حال نقل قول منتشره از او از جلسه غیرعلنی امروز مجلس مبنی بر پذیرش بازرسی از مراکز نظامی را« کاملا نادرست » خواند و با اشاره به انعکاس این خبر نادرست در برخی رسانه ها و بویژه رسانه های رژیم صهیونیستی ، بر لزوم توجه به حساسیت و پیچیدگی مذاکرات هسته ای و پرهیز از انتشار اخبار نادرست و همچنین اخبار جلسات خصوصی و غیر علنی تاکید کرد.

وی گفت: لازم است همه منافع ملی را همواره اولویت نخست خود بدانند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    12 84
    ظاهرا بازرسی از مراکز نظامی رو هم پذیرفتیم شما که یه تیتر نمیزنین درباره اش، لا اقل این کامنتو چاپ کنین. بازرسی کنترل شده. بیاین کنترل شده اتاق خوابمونم بگردین
    • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      8 53
      واقعا جامعه ما داره به کجا میره اول که دو طرف بیانیه لوزان رو خوندند گفتند مشکل از ترجمه صداوسیما است بعدش که فهمیدند واقعا فرق داره گفتند شما میرین فکت شیت طرف مقابل رو میخونین ولی به وزارت خارجه اعتماد ندارین بعد گفتن تو پروتکل بازرسی نظامی نیست و حالا میگن بازرسی نظارت شده.موندم هنوز یه عده نمیخوان دشمنی امریکا رو قبول کنن.امام علی:به خدا قسم هیچ ملتی در درون خانه خود مورد هجوم واقع نشد، مگر این که خوار و ذلیل شد./ایا بازرسی از مراکز نظامی یک کشور به هر نحوی ذلت نیست؟
  • س A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    33 1
    موفق باشین
    • ياسر EU ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      0 0
      سلام عزيزان، من نميدونم چرا بعضي هامون اينقدر عجوليم و فكر ميكنيم همه چيز ميدونيم و بايد راجب همه چيز نظر بديم و تازه نظر صاحب نظران و عالمان به اون رو هم رد ميكنيم و حتي حاضر نيستيم بخونيم و يا گوش بديم. دوستان ، منظور از بازديد، گشتن و چرخيدن و يا سرك كشيدن تو مراكز نظامي نيست. اول اينكه كاملا مديريت شده است يعني هر جا و هر وقت گفتن نميرن بلكه حتي محل سايت رو هم نخواهند فهميد و كاملا حفاظت شده عمل ميشه . دوم اينكه تنها كافي از آب اون منطقه و خاكش و حداكثر از گرد و غبار روي ديوارها و آجرها نمونه بگيرن و در صورت وجود تشعشعات مواد راديواكتيويته در نمونه ها معلوم ميشه كه در اونجا فعاليت هسته اي ميشه و حتي از ميزان و نوع تشعشعات ميشه بفهمن كه چه نوع فعاليتي هست و نيازي به گشتن زاغه ها نيست.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    45 7
    ما که ریگی تو کفشومون نیست پس باید اجازه بدیم بیان بررسی کنند راستی این جلسه امروز مجلس مگه محرمانه و غیر علنی نبوده پس چطور زود خبر داخل مجلس انقد زود به رسانه های اسرائیل رسیده ؟،....
    • علی A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      11 29
      چیرو بازرسی کنند ؟؟؟ مراکز نگهداری موشک ها رو ؟؟؟ مراکز حساس نظامی رو ؟؟؟ برو ببین بعد از پذیرش پروتکل چه بلایی سر صدام اومد و همینطور لیبی
    • بدون نام ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      38 1
      فقط سالم نبودن مجلس مشخص ميشه .چون چيزي تا انتخابات نمونده دارن دست و پا ميزنن.
    • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
      4 11
      عمرا اجازه بدیم کسی پاشو تو کشورمون بذاره هنوز بازدید نکردن 4 تا شهید هسته ای و کلی ترور ناموفق داشتیم، وای از اون روزی که به بهانه بازرسی، کشور بندازن رو هوا
  • بی نام A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    24 5
    اقای روحانی به حق گفت یه عده بیسوادن منتقدین...بابا انگلیسم پروتکل الحاقی رو پذیرفته،100 کشور دنیا پذیرفتن،یعنی هیچ کشوری عقلش نمیرسه اسرارشو لو نده فقط ما عقلمون میرسه؟ نمونه برداری هم اصلا احتیاجی به وارد شدن به مراکز نظامی نداره،میرن 5 کیلومتر اونورتر از خاکها نمونه برداری میکنن... ترخدا یکم پرونده های هسته ای ژاپن وآرژانتین وبرزیل و.... رو بخونین تا متوجه بشید چقدر بیسوادید.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    9 23
    این دولت آخر عاقبتش معلومه نتیجه دوستی با شیطان بزرگ حتما شیطان یه چیزی ازش میدونه برای رسوا نشدن تحریم ها رو بهانه کردن و هی به طرف مقابل حق سکوت و باج میدن مدارکش هم موجود است
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
      0 8
      جدا خسته نباشی .. عجب تحلیلی
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 1
    آقای عراقچی بهت توصیه می کنم مصاحبه خودت رو که از همه شبکه های تلویزیون پخش شد ببینی مردم مثل اون عده قلیلی نیستن که چشمهاشون رو بستن و گوششون رو دادن به شعارهای دولت اگه هواداران خودتون رو یه چیزی فرض می کنید که می تونید هر دروغی رو به خوردشون بدید و براتون کف بزنن، به شعور ملت توهین نکنید مصاحبه خودتون رو دوباره ببینید بعد قضاوت کنید چه کسی باید به خدا واگذار بشه پیشنهاد می دم صدا و سیما مثل برنامه حساس نشو که نشون داد در ماجرای انتشار "فکت شیت" چه کسی دچار آلزایمر شده مصاحبه عراقچی رو هم دوباره پخش کنه تا فکر نکنه ملت سرشون کردن زیر برف چشم بسته آقایون رو تأیید می کنن
  • سیکاس A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    3 0
    حالا مشخص شد که چرا تیم هسته ایی مجلس و محرم خودش نمیدونه.جلسه غیرعلنی بحث هایی میشه ولی یک ساعت بعد از جلسه تمام حرفهای توی جلسه تو خبرگزاریهای رسمی و غیررسمی داخلیو خارجی تیتر شده .حالا کاش فقط همین سوراخ ها بود این اقایون تحلیل بی منطق خودشون عنوان میکنند و چندتا دروغ و تهمت هم چاشنیش میکنند و خبرگزاری های دشمن هم تو روزنامه میگه فلان شخص تیم هسته ایی گفته ما قبول کردیم بیان مراکز غیر هسته ایی مارو ببیند و حالا بیا و جمعش کن.