در نشستی که با حضور سفیر کرواسی در ایران، رییس انجمن دوستی ایران و کرواسی، رییس و تنی‌چند از مسؤولان دانشگاه یزد و نمایندگان سایر دانشگاه‌های استان انجام شد، زمینه‌های همکاری دانشگاه یزد با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور کرواسی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، رییس دانشگاه یزد در این نشست با معرفی توانمندی‌های این دانشگاه در زمینه‌های مختلف بر ضرورت تقویت روابط علمی و بین‌المللی تأکید کرد.
دکتر محمد صالح اولیاء همچنین توضیحاتی در زمینه علوم ورزشی، توریسم و مهندسی نساجی ارایه کرد.

در ادامه "استریبور کیکرتس" سفیر کرواسی در ایران با توضیحاتی پیرامون آن کشور و سوابق همکاری بین دو کشور ایران و کرواسی گفت: زمینه‌های همکاری بکری از جمله فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی وجود دارد و تاکنون تفاهم‌نامه‌های محدودی بین دانشگاه "زاگرب کرواسی" و دانشگاه‌های تهران و اصفهان منعقد شده است.
وی افزود: دانشگاه یزد می‌تواند به عنوان نماینده ایران با دانشگاه‌های مختلف کرواسی از جمله "زاگرب"، "اسپلیت"، "ریگا" و "زادار" تعامل داشته باشد.
در این نشست همچنین سیداحمد میرزایی رییس انجمن دوستی ایران و کرواسی و عضو هیئت رییسه اتاق تعاون استان یزد گفت: کشور کرواسی در زمینه‌های بازیافت پسماندها، توریسم، خدمات فنی و مهندسی دارای قابلیت‌های خوبی است.
وی پیشنهاد کرد: نمایشگاهی مخصوص استان یزد در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری در پایتخت کشور کرواسی برپا شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =