میزان نوشت:در ماه محرم و آغاز عزاداری های این ایام بازار انواع لوازم عزاداری گرم می‌شود، بازاری موقت ولی پرفروش برای ایامی خاص در سال، که گردش مالی مخصوص به خود را دارد.

در ماه محرم و با برپایی هیئت های عزاداری بازار لوازم و وسایل مورد استفاده در این ایام نیز گرم می شود و هر وسیله با توجه به نیاز، جنس و تقاضا آن قیمت های متفاوتی به خود می گیرد.به همین خاطر در سطح شهر گشتی زدیم تا از آخرین وضعیت قیمت ها با خبر شویم.

قیمت تبل از 37 هزار تومان آغاز می شود و با توجه به اندازه و جنس آن تا مبلغ 400 هزار تومان ادامه دارد.البته طبل هایی با قیمت بیش از این نیز در بازار وجود دارد که بعضا به بالا یک میلیون تومان می رسند.

گفتنی است ملزومات تبل شامل کمربند برزنتی، بند برای طبل های کوچک و انواع محافظ های تبل جداگانه به فروش می رسد و از مبلغ 2 هزار و 500 تا 140 هزار تومان ادامه دارد.

قیمت توپوز مورد استفاده برای تبل ها با توجه به جنس اسفنجی، چوب نخل، چوب سایدرام و ... از مبلغ 2 هزار و 500 تا مبلغ 60 هزار تومان ادامه دارد.

سنج به عنوان یکی دیگر از وسایل مورد استفاده در عزاداری ها قیمت های متنوعی دارند، این وسایل با توجه به جنس آهنی، استیل، برنجی، سنج بندری، استیل خارجی،ضخامت سنج، نقش دار بودن آن و اندازه سنج از مبلغ 20 هزار تومان تا 200 هزار تومان به فروش می رسد.

زنجیر یکی دیگر از وسایل پرکاربرد در هیئت ها در مقایسه با سایر دیگر محصولات قیمت مناسب تری دارند. قیمت زنجیر با توجه به تراکم و رنگ آن از مبلغ 12 هزار تومان آغاز می شود و به طور متوسط تا 16 هزار تومان ادامه دارد. در موارد معدودی با رقم های بیش از این نیز به فروش می رسد.

قیمت پرچم ساتن 2.5 متری از 3 هزار تومان آغاز و تا 40 هزار تومان ادامه دارد، پرچم تیکه دوزی ساتن 2.5 متری 60 هزار تومان، پرچم آویزی 4 سلام در ابعاد 150 در 90 به قیمت 15 هزار تومان و کتیبه پایه نیز 35 هزار تومان به فروش می رسد.

سربند ساتن در بسته های 50 تایی به قیمت 35 هزار تومان در بازار وجود دارد.

شال مخمل محرمی با توجه به جنس و چاپ آن از 2 هزار تومان تا 4 هزار تومان به فروش می رسد.

بازار لوازم تعزیه نیز در این ایام گرم است به گونه ای که این وسایل مشتریان مخصوص به خود را دارد.

بر همین اساس قیمت جا پری 3 شاخه 2 هزار و 500 آغاز می شود و تا 14 هزار تومان برای جا پری شاه تیغه ادامه دارد.

جا شمعی 8 تا 9 هزار تومان، حمایل فومی و حمایل شمشیر پهن 20 هزار تومان، سپر بزرگ و متوسط 50 هزار تومان، شال عزا مشکی 4 هزار تومان، خنجر تعزیه 25 هزار تومان، شال کمر حریر 15 هزار تومان، شمشیر دسته چوبی 100 هزار تومان، لباس سقا 7 هزار تومان، پنجه بزرگ 10 هزار تومان، کلاه خود قلمکاری 100 هزار تومان، کلاه خود معمولی 17 هزار تومان ارزش گذاری شده است.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 0
    ﻭاﻗﻌﺎ ﻧﻴﺎﺯﻩ اﻳﻨﺎ. ,,ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﭼﻲ ﺑﮕﻢ