دی‌کاپریو برابر ترامپ/ وقتی دولت آمریکا عامدانه خود را به نادانی می‌زند

بازیگر «از گور بازگشته» در سخنانی درباره خطرات جدی تغییرات اقلیمی ترامپ را خطاب قرار داد و از ملاقات خودش با رییس‌جمهور آمریکا در این باره گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لئوناردو دی‌کاپریو در کنفرانس تغییرات اقلیمی در دانشگاه ییل سخنرانی کرد. بازیگر برنده جایزه اسکار به تازگی 20 میلیون دلار به بنیاد‌های فعال در زمینه مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی اهدا کرده است. او این پول را از راه بنیاد خیریه لئوناردو دی‌کاپریو در بین نزدیک به 100 سازمان محیط‌زیستی تقسیم می‌کند.

او در این سخنرانی اعلام کرد که پیش از ورود ترامپ به کاخ سفید با او ملاقات کرده و برنامه‌ای برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی به او ارائه کرده است.

دی‌کاپریو در این باره گفت: «ما درباره نقش آمریکا در رهبری جهان برای تولید، پژوهش و توسعه انرژی‌های پاک صحبت کردیم. در واقع با توافق پاریس فرصت بزرگی در تاریخ آمریکا برای این امر به وجود آمد و برای محقق شدن آن تنها اراده سیاسی نیاز است.»

دونالد ترامپ از مخالفان توافق پاریس است و آن را بی‌عدالتی در حق نیروی کار آمریکایی می‌داند و در برنامه‌هایش روی صنایع فولاد، زغال سنگ و بخش تولیدات صنعتی تمرکز کرده است. این در حالی است که در برنامه دی‌کاپریو تمرکز روی پتانسیل‌های بالای تولید کار در بخش انرژی‌ها و صنایع پاک و سازگار با محیط زیست است.

بازیگر «گرگ وال‌استریت» در ادامه به توفان‌های هاروی، ایرما و ماریا اشاره کرد و آن‌ها را شواهدی برای اثبات تغییرات اقلیمی خواند که رییس‌جمهور آمریکا علیرغم آن‌ها همچنان به نادیده گرفتن این حقیقت علمی ادامه می‌دهد. او در عین حال ابراز امیدواری کرد که رییس‌جمهور آمریکا پیش از آنکه خیلی دیر شود نظرش را در این باره عوض کند.

او در ادامه برخورد دولت ترامپ با موضوع تغییرات آب‌وهوایی را نوعی «نادانی عامدانه» خواند که در عین وجود هشدارهای علمی مستقل ادامه پیدا کرده است.

لئوناردو دی‌کاپریو از سال 1998 به این سو در عرصه آگاهی رسانی درباره تغییرات اقلیمی و مبارزه با گرم شدن زمین فعالیت می‌کند.

او خطاب به دولت آمریکا ادامه داد: «مقامات به جای حرکت در مسیر مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی ترجیح می‌دهند که قدرت سیاسی خود را در کوتاه مدت حفظ کنند در حالی که امروز بیش از هر زمانی در تاریخ بشریت موضوع حفظ محیط زیست برای آیندگان از اهمیت برخوردار است.»

منبع: ایندپندنت/ 22 سپتامبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    1 6
    لئو دیکاپریو هم مأمور سیاس. پوشش داره میده... پلیس خوب و پلیس بد.