خشم روس‌ها از انتشار ویدئوی جنجالی مورگان فریمن

انتشار ویدئویی کوتاه از مورگان فریمن درباره دخالت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین در انتخابات آمریکا خشم روس‌ها را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مورگان فریمن با یک ویدئوی کوتاه به ماجرای جنجالی احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وارد شد. گروهی که این ویدئو را منتشر کرده است، «کمیته تحقیق درباره روسیه» نام دارد و برای روشن شدن ابعاد دخالت روسیه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا فعالیت می‌کند.

انتشار این ویدئو با خشم روس‌ها مواجه شده و در همین رابطه هشتگ «StopMorganLie» در توییتر ترنده شده است که مورگان فریمن را دروغ‌گو و بلندگوی پروپاگاندای آمریکا می‌خواند و حرف‌های او در این ویدئو را تکرار «کلیشه‌های روسیه هراسانه» می‌داند.

مورگان فریمن در این ویدئو می‌گوید: «روسیه علیه آمریکا جنگی برپا کرده» و در ادامه توضیح می‌دهد که «چرا پیش از آنکه دیر شود با این به موضوع توجه شود» او رو به دوربین می‌گوید: «به ما حمله شده، ما در حال جنگ هستیم.»

فریمن در این ویدئو ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه را به استفاده پنهان از سلاح سایبری در نقاط مختلف جهان متهم و او را جاسوس سابق ک‌گ‌ب خطاب می‌کند که هنوز هم مانند یک جاسوس عمل می‌کند.

او در ادامه می‌گوید: «روس‌ها با استفاده از پروپاگاندا و اطلاعات نادرست تلاش می‌کند که دموکراسی‌های موجود در جهان را تضعیف، و این دموکراسی‌ها را به رسانه‌ها، فرایندهای سیاسی‌ موجود و حتی همسایگان خود بی‌اعتماد کند.»

بازیگر «رستگاری در شائوشنک» در ادامه خطاب به ترامپ می‌گوید: «ما از رییس‌جمهور می‌خواهیم که مستقیما با ما صحبت کند و حقیقت را به ما بگوید.»

انتشار این ویدئو با واکنش رسانه‌ها و مقامات رسمی روسیه روبه‌رو شده است. برای نمونه دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اتهامات موجود در ویدئو را بی‌پایه و زاده احساسات محض دانست.

منبع: نیویورک تایمز/ 23 سپتامبر

 

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    39 41
    مورگان فریمن فقط هنرپیشه است. بهش پول بدن کار می کنه و موضوع خیلی براش اهمیت نداره. محقق یا سیاستمدار که نیست. یک برنامه ای هم من از ایشان دیدم به نام داستان خدا که خیلی پیش پا افتاده و دم دستی بود ولی خب برنامه بود و منم تماشا کردم و دیدم حرفی برای گفتن نداره ولی اگر تماشا نمی کردم متوجه نمی شدم که این برنامه ها رو فقط برای پول می سازند.
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    51 39
    روس ها شخصیتا خیلی موزی و بد ذاتند....