همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، آثار جدید مناسبتی ویژه این ایام به روی آنتن رادیو نمایش خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «عروس اروند»، «کاغذهای پشت خاکریز»، «به یونس بگو» و «آسیب» عناوین سریال هایی هستند که  در این ایام از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

محسن بناساز مدیر گروه دانش و هنر رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب گفت: «چهار مجموعه «عروس اروند» ، «کاغذهای پشت خاکریز»، «به یونس بگو» و «آسیب» حاصل نشست و بررسی تخصصی طرح ها و نمایشنامه های دریافتی به مناسبت ایام دفاع مقدس می باشد.» 

 هر یک از این آثار از زاویه ای متفاوت به هشت سال دفاع مقدس پرداخته است با این تفاوت که نقش و سهم خانواده به ویژه زنان در این چهار مجموعه بسیار برجسته تر از آثار تولیدی قبلی با موضوع دفاع مقدس است.

او تأکید کرد: «درک و تصور دل کندن پدران ، مادران، خواهران و همسران رزمندگان با دادن اذن حضور به عزیزانشان در یک نبرد نابرابر ، عملی است که  برای هر نسلی باورش سخت است لذا تصویب طرح هایی در اولویت قرار گرفته است که توانست گوشه کوچکی از خودگذشتگی های خانواده های رزمندگان را به یادگار گذارد.»
 
خلاصه داستان و زمان پخش این آثار به شرح زیر است:

«عروس اروند»/  نویسنده  : ویدا دانشمند ؛ کارگردان : مینو جبارزاده ، 7 قسمت ، ساعت پخش :9 صبح

خلاصه داستان: پسری از قبیله ای در جنوب ایران درست چند ماه مانده به شروع جنگ تحمیلی با دختری از کشور عراق ازدواج می کند و....
 
«کاغذهای پشت خاکریز»/ نویسنده : هانیه نجفی ، کارگردان: ایوب آقاخانی ، 7 قسمت ، ساعت پخش 10 صبح

خلاصه داستان : محمد حسین که به تازگی با رعنا ازدواج کرده است ، پس از مراسم عروسی به جبهه می رود . این زوج قرار می گذارند که از طریق نامه هایی که برای هم می نویسند دیگری را از احوال خویش باخبر کنند.

«به یونس بگو»/ نویسنده : زهرا کولیوند، کارگردان : مجید حمزه، 7 قسمت ، ساعت پخش : 11 صبح

خلاصه داستان: خاله مونس سعی می کند با یاد آوری خاطرات گذشته ، حافظه فراموش شده سعید را به او بازگرداند و....

 «آسیب»/ نویسنده : هدیه رضایی ، کارگردان : مجید حمزه، 2 قسمت ، ساعت پخش:13:30

خلاصه داستان: احمد رزمنده جنگ تحمیلی با دختری به نام ندا نامزد کرده است ، ندا در بمباران شب یلدای کرمانشاه آسیب دیده است.

تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران ،تهیه کنندگان ، صدابرداران و افکتورهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده که همزمان با آغار هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =