۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

در شهرستان خنداب آمار ترک تحصیل به ویژه در بین دختران بالا است که یکی از دلایل این مساله، مشکلات مالی و عدم تمکن برخی خانواده ها است

به گزارش خبرانلاین استان مرکزی بازماندگی از تحصیل برای کودکان و نوجوانان در کشور آمار نگران کننده و ضد و نقیضی را به وجود آورده است. شناخت علل ترک تحصیل مثل دیگر مسائل پیشرفت تحصیلی هنوز هم به دلیل اینکه متاثر از عوامل ریشه‌ای چون خود دانش آموز، خانواده، مدرسه و جامعه‌ای است که محصل در آن زندگی می‌کند، جزء مسائل دشوار محسوب می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه صبح امروز بیان کرد: طرح انسداد مبادی بی سوادی هر ساله برای افرادی که بازمانده یا تارک تحصیل هستند اجرا می شود و طبق آماری که بهزیستی به ما داده بیش از ٨٠٠ نفر بازمانده و تارک تحصیل در استان مرکزی وجود دارد که باید به مدرسه بروند.
فولاوند افزود: كميته اي هر ساله با دستور شوراي آموزش و پرورش و دستگاه هايي كه مي توانند آمار دانش آموزان بازمانده را ارائه كنند تشكيل مي شود.
وي به هزينه هاي اياب و ذهاب دانش آموزان استثنايي اشاره كرده و گفت: سال هاي گذشته كه منابع مالي قابل توجهي در استان مركزي وجود داشت به صورت كامل پرداخت مي شد. در حال حاضر ٥٠ درصد اين هزينه ها هر ساله توسط آموزش و پرورش پرداخت مي شود اما در تلاشيم كه اين پرداختي را به صد در صد برسانيم.
فولادوند ادامه داد: آمار مواليدي كه در سال جاري براي سال اولي هاي استان مركزي وجود دارد ٢٢هزار نفر بوده ولي بيش از اين تعداد ثبت نام در مدارس وجود داشته كه نشان از مهاجرت افراد به اين استان است.
وي عنوان كرد: استان مركزي به تناسب جمعيت دانش آموزي كمبود نيروي انساني دارد و اين تعداد موجود بسيار ناچيز است. تراز استان ما در گروه هاي حوزه انساني منفي است.
فولادوند افزود: بيش از ٣٠٠ نفر كمبود نيرو در استان داريم كه اين كمبود حدود ٧٧ هزار ساعت نيروي انساني در هفته است.
وي اظهار داشت: آموزش و پرورش براي آغاز مهر با نشاط در سراسر استان پروژه اي با نام مهر در دست دارد كه اين پروژه همزمان با پايان امتحانات رقم ميخورد.
فولادوند افزود: اين پروژه در كميته ها و ابعاد مختلف مدارس را در جابجايي مدارس، راه اندازي، تجهيز و يا تعمير مدارس ارزيابي مي كنند .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =