ایسا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در بازگشت از تور آسیایی ۱۲ روزه آن را یک "موفقیت فوق‌العاده" توصیف کرد و مدعی شد که آمریکا به عنوان یک "رهبر جهانی" بازگشته است.

به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد و در عوض به تشریح دستاوردهای سفر به پنج کشور آسیایی پرداخت و مدعی شد که توانسته است جهان را علیه برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی متحد کرده و راه را برای ایجاد یک منطقه "هند-اقیانوسیه آزاد و باز" هموار کند و علاوه بر این، روی یک روابط تجاری "آزاد و متقابل" با کشورهای حاشیه اقیانوس آرام تاکید کند.

ترامپ در اتاق دیپلماتیک کاخ سفید تاکید کرد، آن روزهای که ایالات متحده مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت به پایان رسیده است. رئیس جمهوری آمریکا در مورد مسئله کره شمالی هم مدعی شد که نشست سازنده‌ای با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای ایجاد یک معاهده "توقف در برابر توقف" داشته است؛ طبق آن کره شمالی توسعه برنامه هسته ای و موشکی خود را متوقف می‌کند و آمریکا هم مانورهای نظامی با متحدان منطقه‌ای خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

رهبر آمریکا تهدیدهای پیشین خود برای اقدام نظامی علیه رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را تکرار نکرد و تنها گفت که "تمام گزینه‌ها روی میز است." دونالد ترامپ همچنین مدعی شد که توانسته موافقت چین و سایر کشورها در این منطقه را جلب کند تا حداکثر فشار را بر کره شمالی وارد کنند اما مقام‌های چینی تاکید دارند که هیچ اقدامی برای تحریک به سقوط رژیم پیونگ‌یانگ انجام نمی‌دهند.

عمده اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره سیاست خارجی به وضوح خطاب به حامیانش بود تا آنها را مطمئن سازد که به وعده‌های انتخاباتی برای مبارزه برای مشاغل آمریکایی ادامه می‌دهد.

علاوه بر این، او گفت که در تور آسیایی خود توافق‌های تجاری را مجدداً به نفع آمریکا به مذاکره گذاشته و متحدان منطقه‌ای همچون ژاپن و کره جنوبی را متقاعد کرده است تا پول بیشتری بابت حضور نظامی آمریکا و حفاظتی که از آنها تامین می‌شود، پرداخت کنند.

او تاکید کرد که آمریکا و کره جنوبی به زودی مذاکراتی را درباره توافق تجاری دوجانبه انجام خواهند داد و گفت کره جنوبی و ژاپن میلیاردها دلار از ادوات نظامی آمریکا خرید خواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =