ایسنا نوشت: مدیرکل ثبت احوال خراسان‌ شمالی از ازدواج 900 دختر زیر 10 تا 15 سال در استان خبر داد.

علی زاهدی نیا  اظهارکرد: طی 9 ماهه سال جاری، هفت هزار و 328 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که بیش 900 مورد آن مربوط به دختران زیر 15 سال است.

وی ادامه داد: میانگین سن ازدواج در میان دختران در این استان، بین 19 تا 21 و در پسران نیز 23 تا 25 سال است.

وی با بیان اینکه سن ازدواج در سطح کشور افزایش یافته و معمولا دختران و پسران کمتر تن به ازدواج می دهند، افزود: خوشبختانه میانگین سن ازدواج در این استان خوب بوده و خیلی بالا نیست.

زاهدی نیا با اشاره به ازدواج بیش از 900 دختر زیر 15 سال در استان، گفت: حدود نیمی از این ازدواج ها در مناطق روستایی انجام شده و ازدواج زودهنگام بیشتر در مناطق روستایی مرسوم است.

وی با بیان اینکه ازدواج در سنین پایین مشکلات خاص خود را دارد، عنوان کرد: فقر فرهنگی، پایبندی به اصول و رعایت سنن قدیمی و سنتی توسط بسیاری از این خانواده‌ها سبب شده تا دختران و پسران کم سن و سال حتی نوجوان گرفتار معضلات متعدد ناشی از ازدواج زودهنگام شوند.

زاهدی نیا با اشاره به اینکه ازدواج‌های زودهنگام در سنینی روی می‌دهد که افراد در آن به مرحله بلوغ فکری و عقلانی نرسیده اند، گفت: بنابراین زوجین در انتخاب شریک زندگی خود نمی‌توانند نقشی را ایفا کنند به طوری که پس از گذشت مدتی و به علت ناتوانی در اداره زندگی تصمیم به طلاق و جدایی می‌گیرند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =