آلمان که در سالیان آینده با کمبود جمعیت و نیروی کار جوان و متخصص رو به رو است برای جذب مهاجران متخصص کارزار تبلیغاتی راه می اندازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر کشور آلمان توماس د مزیر قصد دارد در زمینه جذب نیروهای متخصص خارجی کارزار تبلیغاتی گسترده‌ای را شروع کند. او در کنفرانسی با حضور کارشناسان امور مهاجرت در برلین گفت:

«اگر می‌خواهیم متخصصان خارجی به اینجا بیایند، باید تلاش‌های هدف‌مندانه‌تری را برای جذب نیروی انسانی و معرفی آلمان انجام دهیم».

بر اساس پژوهش جدید بنیاد برتلسمن، اگر سیاست دقیق و هدفمندانه‌ای برای جذب مهاجرین دنبال نشود، جمعیت کار در آلمان تا سال ۲۰۵۰ حدود ۱۱ میلیون نفر کاهش پیدا خواهد کرد.

همین پژوهش روشن کرده است که در آن‌زمان آلمان با ۴۵ میلیون فرصت شغلی، تنها ۲۹ میلیون نفر نیروی کار وجود خواهد داشت.
وزیر کشور آلمان با استناد به پژوهش بنیاد برتلسمن اضافه کرد که آلمان باید برای نیروی کار خارجی جذاب‌تر شود. وی گفت: «ما آلمانی‌ها درباره ویزا و اجازه اقامت زیاد صحبت می‌کنیم اما درباره دعوت و آمدن این نیروها کمتر» .

دمزیر تبلیغات در این زمینه را با وجود محبوب بودن آلمان در دنیا برای مهاجران ضروری دانست.

درحال حاضر ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آلمان پاسپورت خارجی دارند. علاوه بر این، تعداد زیادی خارجی‌تبار نیز از نسل‌های دوم و سوم مهاجران در این کشور زندگی می‌کنند. به دنبال جنگ داخلی در عراق و سوریه به خصوص در دو سال اخیر، تعداد پناهجویان در آلمان افزایش یافته ‌است. در سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر در آلمان تقاضای پناهندگی داده‌اند که این رقم امسال احتمالا به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

منبع: دویچه وله

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    دمش گرم