نسیم نوشت:

معاون ستاد مدیریت سوخت: ۶۴ درصد از کل سفرهای کشور از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

جعفرپور تصریح کرد: به طور متوسط در سطح کشور هزینه هر سفر معادل دو لیتر بنزین یعنی یارانه هر سفر حدود دو هزار تومان است در حالی که متوسط یارانه هر سفر با وسیله نقلیه عمومی حدود ۵۰۰ تومان است.

به نقل از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، امیر جعفرپور اظهار کرد: سیاست‌های کلی حمل و نقل که در سال ۷۹ ابلاغ شد به سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، سیاست‌های کلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی اشاره دارد که جزء مبانی اصلی است و باید در برنامه ششم به آن‌ها دستیابی پیدا کرد.

وی با اشاره به آیین نامه‌هایی که در چند سال اخیر مصوب شده است افزود: در سال‌های اخیر چند آیین نامه در حوزه حمل و نقل به تصویب رسیده است که از جمله می‌توان به آیین‌نامه مدیریت حمل و نقل روستایی اشاره کرد که در ۴ ماه اخیر مصوب شده است.

وی گفت در حال حاضر ۶۴ درصد از کل سفرهای سواره کشور از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که هدف برنامه توسعه حمل و نقل عمومی ۷۵ درصد بوده است که در مدت باقیمانده برنامه پنجم در صورت حمایت‌های لازم احتمال رسیدن به هدف برنامه وجود دارد.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت یادآور شد: تهران و سایر مراکز استان‌ها بر اساس قانون باید تا پایان سال ۹۴ به سهم ۸۰ درصدی حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری دست یابد که از این میزان باید۲۰  درصد به تاکسی،۳۰ درصد به اتوبوس و ۳۰ درصد هم به حمل و نقل ریلی اختصاص یابد.

جعفرپور تصریح کرد : به طور متوسط در سطح کشور هزینه هر سفر معادل ۲ لیتر بنزین یعنی یارانه هر سفر حدود ۲ هزار تومان است در حالی که متوسط یارانه هر سفر با وسیله نقلیه عمومی حدود ۵۰۰ تومان است.

وی با مقایسه سفرهای هوایی، ریلی و زمینی تصریح کرد:‌ بر اساس آمار تا پایان سال ۹۲ حدود ۱۸ هزار و ۱۰۴ نفر در سفرهای درون و برون‌شهری و تا پایان تیر ماه ۹۳ در کل زیر بخش‌های حمل و نقل ۴۴۴۴ نفر کشته شده‌اند که ۹۹ درصد از کشته‌های حمل و نقل کشور در راه‌های درون و برون‌شهری و روستایی رخ داده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: خسارت سالانه مشکلات موجود حمل و نقل اعم از مصرف بیرویه سوخت و بالا بودن شدت انرژی، تصادفات، تاخیرها و آلودگی‌ها حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: تبدیل هر سفر شخصی به عمومی معادل ۱۵۰۰ تومان برای دولت صرفه‌جویی در بر دارد که البته هزینه ساخت و نگهداری شبکه حمل و نقل در محاسبات لحاظ نشده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع.ک A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    2 0
    واسه همینه که ماشین داشتن در ایران با وجود همه مشکلاتش سود داره