فارس نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «شبی در کهکشان‌ها» حرف دل مردم را می‌زند. من خیلی برنامه‌های هنری پیش از انقلاب دیدم. ای کاش یک شب، از هنرمندان قدیمی که من به آن‌ها احترام می‌گذارم دعوت می‌کردید، می‌آمدند و می‌دیدند که این نوع دیگری از هنر است.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه اکران نمایش عظیم «شبی در کهکشان‌ها» و پس از تماشای بزرگترین نمایش ترکیبی کشور گفت: برنامه بسیار خوبی بود. البته من چند سال قبل «شب آفتابی» را دیده و همان موقع هم تحسین کرده بودم اما آنچه که در «شبی در کهکشان‌ها» اجرا شد، پیشرفته‌تر، کامل‌تر و صیقل خورده‌تر از برنامه شب آفتابی بود و به نظر من یک صورت کاملتری پیدا کرده بود.

رئیس فرهنگستان زبان و ا دب فارسی با اشاره به بخش‌های اجرا شده در نمایش عظیم «شبی در کهکشان‌ها» تصریح کرد: به نظر من جنبه مهم این برنامه این است که حرف دل مردم را می‌زند. من خیلی برنامه‌های هنری حتی پیش از انقلاب دیدم. نمایش‌های زیادی دیده‌ام. امشب و در حال اکران این نمایش در این فکر بودم که ای کاش یک شب، از هنرمندان قدیمی که من به آن‌ها احترام می‌گذارم دعوت می‌کردید، می‌آمدند و می‌دیدند که این نوع دیگری از هنر است. در عین حال که صد در صد هنر است اما نوعی از هنر است که هنرمندان ما باید به این جنبه توجه می‌کردند و بکنند. این سبک هنر مهم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به هنرمندان و جامعه هنری بیان داشت: حرف ما با هنرمندان و جامعه هنری این است که به این دریای عظیم مردم بپیوندند و این روح عظیم را درک کنند. ملت این است، انقلاب و صفای مردم این است. در واقع آن چیزی که در سراسر این نمایش در ذهن من خطور می‌کرد این بود که ای کاش هنرمندان ما این روح را درک کرده و فاصله خودشان را با توده مردم کم می‌کردند. شما کدام نمایشنامه را سراغ دارید که بتواند سی شب متوالی هر شب بیش از سه هزار نفر را پذیرا باشد و من اطمینان دارم اگر امکان می‌بود که صد شب دیگر این برنامه اجرا می‌شد، قطعا یک جای خالی هم پیدا نمی‌شد.

حداد عادل در ادامه افزود: هنرمندان ما باید از خودشان بپرسند چه سِرّی است که این برنامه اینطور مورد استقبال قرار می‌گیرد و چکار باید کرد تا این فاصله پر شود. این یک نکته مهمی است که من امشب به این فکر می‌کردم.

رئیس بنیاد سعدی ضمن تمجید از برگزاری این نمایش از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: من این اقدام سازمان را هم تایید و هم از آقای مرادی خیلی تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فکر می‌کنم سازمان فرهنگی هنری در جای خودش قرار گرفته است. یعنی کاری که باید بکند کرده است. این سرمایه‌ای که در این سال‌ها از شب آفتابی شروع شده و تا اینجا ادامه پیدا کرده نباید ضایع شود و از دست برود. این کار، کار بجا و شایسته‌ای بوده. امیدوارم تجربه امسال برای سال آینده راه را برای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیشتر باز کند.

حداد عادل از آمادگی کامل مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تمدید اکران نمایش عظیم «شبی در کهکشان‌ها» خبر داد و گفت: من نمی‌دانم چند نفر از نمایندگان مجلس این نمایش را دیده‌اند اما ای کاش خودم زودتر می‌آمدم و همکارانم را در مجلس آگاه می‌کردم از این برنامه دیدن می‌کردند.

وی بر همین اساس ادامه داد: امشب به ذهنم رسیده بود که روز یکشنبه که به صحن علنی می‌روم یک یادداشتی برای همه نمایندگان بفرستم و از آن‌ها درخواست کنم که بیایند نمایش «شبی در کهکشان‌ها» را ببیند که اگر اکران آن ادامه پیدا بکند قطعا این کار را خواهم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: مجلس هر کاری که شما بخواهید انجام می‌دهد. مجلس و بدنه مجلس از جنس این نمایش است ولی الحمدالله شما به کمک مجلس احتیاجی ندارید. همانطور که تا بحال خدا کمکتان کرده بعد از این هم همینطور خواهد بود اما اگر احساس کردید که مجلس باید کاری بکند به ما بفرمایید و ما هم در چارچوب اختیارات خودمان در خدمت شما خواهیم بود.

حداد عادل در پایان خطاب به گروه کارگردانی، مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عوامل اجرایی و هنری گفت: شبی در کهکشان‌ها را گم نکنید. شما راه خودتان را در این کهکشان پیدا کردند این راه را گم نکنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =