خبرگزاری حوزه نوشت:

حجت الاسلام والمسلمین محسن اکبری، با اشاره به فعالیت های بخش استفتائات دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: بخش استفتائات دفتر معظّم له شامل استفتائات کتبی، اینترنتی، پیامکی، تلفنی و پاسخگویی حضوری، روزانه جوابگوی مؤمنین و مقلّدین این مرجع عالیقدر در زمینه احکام، اعتقادات و مشاوره مذهبی است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود 5 هزار سؤال شرعی از طریق اینترنت، پست و مراجعه حضوری، بصورت کتبی پاسخ داده شده است که همه آنها در سامانه داخلی که مشتمل بر ده ها هزار استفتاء ثبت شده می باشد، درج گردیده است.

پاسخگویی روزانه به 5500 سوال تلفنی

مسئول بخش استفتائات دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطر‌نشان کرد: دفتر پاسخگویی تلفنی، با حدود 30 خط، روزانه پاسخگوی حدود 5500 ارتباط صوتی است که شامل احکام شرعی، سؤال اعتقادی و مشاوره مذهبی و استخاره می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: افرادی که خواستار دریافت پاسخ سریع سؤالات خود می باشند، می توانند با شماره تلفن 37479-025 تماس گرفته و پاسخ آن را از کارشناسان احکام دریافت نمایند.

سامانه پیام کوتاه و پاسخگویی به 7 هزار سوال

وی با اشاره به استقبال بالای مقلّدان حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از سامانه پیام کوتاه، اظهار داشت: به طور مثال در 5 ماهه نخست امسال، حدود 7 هزار سؤال شرعی فقط از طریق پیام کوتاه، ‌پاسخ داده شده است.

مسئول بخش استفتائات دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: مقلّدان معظم له می توانند سؤالات شرعی خود را به شماره 30007479 ارسال کنند تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شود.

ارسال سوال و دریافت پاسخ از طریق پایگاه اطلاع رسانی

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ادامه داد: افرادی که به اینترنت دسترسی دارند نیز می توانند سؤالات خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی معظّم له به آدرس www.saafi.net و یا به آدرس ایمیلinfo@saafi.net ارسال نموده تا پس از پاسخگویی و ممهور شدن، به ایمیل آنها ارسال گردد.

وی، ارائه مشاوره مذهبی توسط کارشناسان مجرّب و متخصص را از دیگر فعالیت های این بخش عنوان کرد و بیان داشت: بخش مشاوره دفتر معظم له از فعالترین بخش ها می باشد که خدمات مشاوره ای را به سراسر کشور ارائه می دهد؛ حتی مشاوران مذهبی در شهرستان های دیگر نیز از راهنمایی ها و تجربیات کارشناسان دفتر بهره مند می گردند.

مشاوره تلفنی و پیامکی

مسئول بخش استفتائات دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که درخواست مشاوره از کارشناسان را دارند، می توانند با برقراری ارتباط تلفنی و پیامکی با شماره تلف 37479-025 و سامانه پیام کوتاه 30007479 و یا بصورت مراجعه حضوری، برای مشاوره، وقت تعیین نموده و از مشاوران مذهبی دفتر راهنمایی بگیرند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    9 4
    من فکر کردم تکنولوژی و ابزراهای تهاجم فرهنگی غربی حرامه یا استفاده از اون کراهت داره. مگه با اس ام اس و تلفن، دختر و پسر نامحرم با هم حرف نمیزنن، چرا اون رو زودتر جمع نمیکنن؟
  • زهرا IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    5 0
    با سلام خدا قوت شماره حسابی برای پرداخت خمس می خواستم آیا میشود خمس پول را کنار گذاشت و از مابقی آن استفاده کرد ممنون
  • محسن A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام ایا پاداش پایان کار خمس دارد؟ و ایا با وجود نیاز جهت راه اندازی کار جدید و داشتن اقساط فراوان و بدهی دادن خمس واجب است؟