ایلنا نوشت: در روزهای اخیر برخی تهیه‌کنندها و فیلمسازان معتقدند که نحوه اکران فیلم‌ها در پاییز ۹۵ مشکل دیده نشدن فیلم‌ها و فیلم‌سوزی را به‌دنبال داشته است.

غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد و حتی در جلسه امروز شورا دوشنبه 24 مهر ماه؛ درباره این مسئله بحث شد ولی اعضا اعتقادی به فیلم‌سوزی نداشتند.

او ادامه داد: هر سینمادار و سالن سینمایی که با یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده برای اکران فیلم قرارداد می‌بندد و قرارداد در شورای  صنفی نمایش ثبت می‌شود؛ ملزم است که براساس قرارداد آن فیلم را اکران کند.

فرجی افزود: اگر تخلفی در این زمینه دیده شود قطعاً با آن برخورد می‌شود اما بررسی‌های شورای صنفی نمایش در روزهای گذشته و همچنین جلسه امروز مشخص کرد که هیچ تخلفی  به این شورا ارائه نشده است و اگر تخلفی رخ بدهد صاحبان  فیلم‌ها می‌توانند شکایت خود را عرضه کنند.

او همچنین درباره سایر مصوبات جلسه امروز گفت: اکران فیلم سینمایی خفگی به کارگردانی فریدون جیرانی از چهارشنبه 26 مهرماه به‌جای فیلم نگار در گروه سینمایی زندگی اکران می‌شود و دو فیلم شنل و آزاد به قیدشرط نیز در گروه آزاد اکران می‌شوند. قرارداد فیلم ثبت با سند برابر است به کارگردانی بهمن گودرزی نیز پس از پایان اکران فیلم حقه‌باز دم‌ دراز در گروه ماندانا ثبت شد.

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =