رییس سازمان آرامستان شهرداری ارومیه گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۲۸۰۰ فوتی در این آرامستان دفن شده اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام امیرعباس عابدینی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز کار دفن اموات در این قبرستان از سال ۱۳۵۱ و در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار گفت: تا به امروز افزون بر یکصد هزار نفر از شهروندان ارومیه در این آرامستان به خام سپرده شده اند که با توجه به جمعیت این شهر و آمار فوتی‌ها کار توسعه آن آغاز شده است.

وی افزود: از سال ۹۳ که کار توسعه آرامستان آغاز شد تاکنون حدود ۶ هکتار به وسعت آن افزوده شد و به تازگی مصوبه الحاق ۷۴ هکتار از اراضی ملی تایید و در وهله نخست ۱۴ هکتار از اراضی به باغ رضوان ارومیه افزوده شد.

رییس سازمان آرامستان شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۲۴ نفر متوفی در باغ رضوان ارومیه دفن شده‌اند که ۱۴۵۰ نفر مرد، ۱۱۹۸ نفر زن و ۱۷۶ نفر کودک هستند ضمن اینکه ۹۳ نفر از فوت شده‌ها ناشی از تصادفات بوده و ۳۳ نفر نیز به دلیل خودکشی در این قبرستان به خاک سپرده شده‌اند.

عابدینی گفت: برای دفن یک فوت شده حدود ۵ متر مربع زمین مورد نیاز است که در ازای دفن یک نفر مبلغ ۵۵۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌شود و از افراد بی‌بضاعت نیز هزینه ای دریافت نمی شود.

وی اضافه کرد: بابت هر قبر مبلغی حدود یک میلیون تومان تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می شود.

وی افزود: در باغ رضوان ارومیه افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ شهید به خاک سپرده شده‌اند ضمن اینکه برای احداث مجموعه یادمان شهید باکری در زمینی به وسعت ۱۶ هکتار که تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است نیازمند حمایت دولت و سپاه و ارگان‌های دیگر هستیم.

رییس سازمان آرامستان شهرداری ارومیه گفت: در آرامستان ، قطعه ای برای مشاهیر ارومیه پیش‌بینی شده است که برای تشخیص و هماهنگی باید دستگاه‌های مرتبط اقدام به معرفی آنها بکنند.

وی با تجلیل از تلاش کارکنان سازمان آرامستان شهرداری ارومیه که به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند گفت: این سازمان با احتساب نیروهای مربوط به آمبولانس‌ها و شرکتی‌ها ۱۱۸ نفر پرسنل دارد که ۹۳ نفر از آنها پرسنل آرامستان یا شرکتی هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =