ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به درخواست معاون بهداشت وزیر بهداشت در زمینه ساماندهی بخاری‌های مدارس به ویژه حذف بخاری‌های قطره‌ای، گفت: تقریبا بخاری قطره‌ای نداریم. در عین حال آموزش‌های لازم به معلمان و مربیان داده شده زیرا تمام اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته در این حوزه رخ داده، به خطاهای انسانی مربوط می‌شود.

دکتر فانی در صبحانه کاری با وزیر بهداشت که صبح امروز در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: نزدیک به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا کل سیستم گرمایشی مدارس اصلاح شود.

او همچنین گفت:‌ وزارت آموزش و پرورش تنها نهادی است که با تمام جامعه ارتباط دارد. حدود 13 میلیون دانش‌آموز داریم که هر کدام از آنها یک پدر و مادر دارند و در مجموع با حدود 39 میلیون نفر ارتباط مستقیم داریم.

او با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است، گفت: هر مداخله‌ای در آموزش و پرورش به تمام جامعه مربوط می‌شود و بر همین اساس نیز یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش دولت یازدهم توسعه مشارکت است زیرا بدون مشارکت سایر نهادها قادر به ایفای نقش بزرگ تعلیم و تربیت نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه برنامه درسی آمادگی داریم که اگر وزارت بهداشت لازم بداند، در کتاب‌ها به بحث بهداشت، درمان و پیشگیری و همچنین آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش بپردازیم تا نسل امروز نسلی سالم، پویا و مفید باشد. همچنین اگر لازم باشد، می‌توانیم آموزش‌هایی را در حوزه آموزش معلمان چه در حوزه تربیت معلم و چه در حوزه آموزش‌های ضمن خدمت داشته باشیم. چراکه اکنون حدود یک میلیون نفر کارمند آموزش و پرورش در کشور فعال‌اند. همچنین می‌توان از پتانسیل اولیای دانش‌آموزان نیز استفاده کرد.

فانی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نهادی است که بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه و دانش‌آموزان دارد. به نظر می‌رسد باید از این پتانسیل استفاده بهتری صورت گیرد. البته ما کمبود و کسری بودجه هم داریم. تاکنون وزارت بهداشت در بسیاری از زمینه‌ها در تهیه جزوات آموزشی و پوستر و ...، رهنمودهای لازم و همکاری‌ها را با ما داشته است که امیدواریم توسعه یابد. آموزش و پرورش برای همکاری با دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت بهداشت آغوشش باز است. یقین داریم بحث‌هایی که امروز مطرح شد به زودی عملیاتی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به درخواست معاون بهداشت وزیر بهداشت در زمینه ساماندهی بخاری‌های مدارس به ویژه حذف بخاری‌های قطره‌ای از مدارس گفت: تقریبا بخاری قطره‌ای نداریم. در عین حال آموزش‌های لازم به معلمان و مربیان داده شده است. تمام اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته در این حوزه رخ داده، به خطاهای انسانی مربوط می‌شود. جمعا به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا کل سیستم گرمایشی مدارس اصلاح شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    2 0
    فقط حقوق قطره ای داریم .