346 آموزشگاه در مناطق پر خطر و کم خطر قرار دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شناسایی مراکز خطر پذیر را در مناطق حاشیه شهر ها و مناطق کم برخوردار یکی از برنامه های جدی کمیته فرهنگی و پیشگیری برشمرد و گفت : 346 آموزشگاه در لرستان به عنوان پایلوت طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی انخاب شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،فرید بهرامی به برخی موازی کاری ها در حوزه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد و اظهارداشت: سال گذشته برخی از دستگاه‌های اجرایی به آموزش های پیشگیری ورود پیدا کردند و سه بار یک مدرسه تحت پوشش برنامه های آسیب‌های اجتماعی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: 346 آموزشگاه در مناطق پر خطر و کم خطر قرار دارند که لازم است دستگاه‌های اجرایی برنامه خود را ارائه دهند تا آموزش‌ها در این مناطق نیز دنبال شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان عزم دستگاههای اجرایی را برای آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی جدی ندانست و افزود : متاسفانه تاکنون تنها سه دستگاه برنامه‌های خود را به آموزش و پرورش ارائه داده‌اند بنابراین انتظار می‌رود در شهریور ماه برنامه خود را ارائه دهند چون از ابتدای مهر ماه ورود دستگاه‌هایی که برنامه ارائه نداده‌اند ممنوع می‌شود.

بهرامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد : از چهار هزار و 200 آموزشگاه استان لرستان 346 آموزشگاه جزء نقشه gtc هستندکه اگر تحت پوشش این برنامه‌ها قرار گیرند بهره‌وری کار افزایش پیدا می‌کند.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود به تجهیز و مرمت گود زورخانه دانش‌آموزی در مدرسه شهید محراب مرادی پشته حسین آباد اشاره کرد و گفت: تمام کارهای مقدماتی این گود زورخانه انجام شده و سعی می‌کنیم تا اول مهر افتتاح شود.

وی توجه به ورزش و تندرستی را عاملی تاثیر گذار در پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد : اگر بتوانیم جوانان و نوجوانان را به سمت فعالیت های بدنی و ورزشی ترغیب کنیم به همان میزان آنان را از ابتلا به آسیب های اجتماعی بیمه و محافظت کرده ایم .

بهرامی در پایان سخنان خود خواستار هم افزایی و همراهی دستگاههای عضو کمیته شد و تاکید کرد : نباید دستگاههای اجرایی بدون طرح در شورای هماهنگی برنامه هایی را اجرا کنند که پشتوانه علمی و کارشناسی لازم را ندارد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =