تصویب قوانین جدید در راستای برخورد با استفاده کنندگان برق غیرمجاز

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی،حسین شمسی گفت: طبق اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بند 4 قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، دستگاه های مشمول موضوع این قانون می توانند نسبت به برقراری انشعاب های غیردائم خدمات عمومی مطابق با تعرفه مربوطه، تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

به گزارش خبرآنلاين، وي ادامه داد: در صورت عدم جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز ويا عدم تعيين تكليف قانوني مستحدثات غيرمجاز طي سه سال از تاريخ ابلاغ اين قانون، حسب مورد با دستگاه مسئول در امر ساخت و سازهاي غيرمجاز مطابق با ماده 3 قانون حفظ كاربري اراضي و باغها مصوب 31/3/1374 و اصلاحات بعدي آن برخوردمي شود.
معاون فروش و خدمات مشتركين شركت توزيع نيروي برق استان مركزي خاطرنشان كرد: تامين موقت خدمات عمومي موضوع ماده مذكور با اخذ بهاي حق انشعاب و اخذ تعهد رسمي كه اين امر حقي براي مشتركان ايجاب نمي كند، صورت خواهد پذيرفت و در صورت قلع و قمع مستحدثات، مبالغ دريافتي حق انشعاب مسترد مي شود.
وي با بيان اينكه استفاده از برق به صورت غيرمجاز امري غيرشرعي و استفاده از اموال بيت المال است و با خاطيان به شدت از طريق مراجع قانوني برخورد مي شود، اظهار كرد: 2425مورد انشعاب غيرمجاز در استان از ابتداي سال تاكنون شناسايي شده است.
مهندس شمسي تصريح كرد: وجود برق هاي غيرمجاز خسارات فراواني را به اقتصاد ملي وارد و متاسفانه سبب هدررفت انرژي شده و استفاده كنندگان از برق هاي غيرمجاز در حاشيه شهرها بيشتر از ساير نواحي بوده است.
وي گفت: با برنامه ريزي هاي منسجم و هدفمند 6 اكيپ بازرسي برق در سطح استان با افرادي كه به هر شكلي در انشعابات غيرمجاز دخيل هستند در چارچوب قانون برخورد جدي خواهند كرد.
مهندس شمسي تبديل 369 برق غيرمجاز تبديل به انشعابات مجاز، شناسايي 162 مورد كنتور دستكاري شده و تعويض 759 مورد كنتورهاي معيوب، جمع آوري 839 مورد برق غيرمجاز از شبكه سيمي و 419 مورد برق غيرمجازشبكه كابل خودنگهدار و جمع آوري 2907 كيلوگرم كابل غيرمجاز را از جمله فعاليت هاي گروه بازوي برق عنوان كرد.
گفتني است اعضاي بازرسي ويژه برق متشكل از سيمبان، راننده، كارشناس برق، كارشناس حقوقي و پليس است كه در راستاي صيانت از حقوق شهروندان و حفظ اموال بيت المال فعاليت مي كنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =