۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

مهر نوشت:

شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز یکشنبه برای تصویب قطعنامه ای در خصوص سقوط هواپیمای مسافری ام اچ 17 مالزی تشکیل جسله می دهد.

به گزارش رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر روز یکشنبه بنا به درخواست استرالیا تشکیل جلسه می دهد تا درباره سانحه سقوط هواپیمای مسافری مالزی در شرق اوکراین بیانیه ای را صادر کند.

پیش نویس این قطعنامه که توسط استرالیا در اختیار 15 عضو شورای امنیت قرار گرفته خواستار محکومیت عوامل دخیل در سقوط این هواپیما و شناسایی و محاکمه آنها شده است.

در این پیش نویس همچنین از کشورهای مختلف و جدایی طلبان اوکراین خواسته شده تا امکان دسترسی کامل بازرسان بین المللی به محل سقوط هواپیما را فراهم کنند.

هواپیمای مسافری ام اچ 17 با بیش از 290 مسافر روز پنجشنبه بر فراز اوکراین هدف یک موشک زمین به هوا قرار گرفت و سقوط کرد که در این حادثه تمامی مسافرین و خدمه آن کشته شدند.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی جدایی طلبان اوکراین را عامل سقوط این هواپیما می دانند و روز گذشته اعلام کردند که  این افراد مانع دسترسی بازرسان به محل حادثه شده اند.

در همین رابطه ظهر امروز نیز رسانه های غربی مدعی شدند جدایی طلبان اوکراین در حال انتقال اجساد قربانیان به مکانی نامعلوم هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =