معترضان حامی دموکراسی در هنگ‌کنگ برای دولت جهت پاسخگویی به درخواست‌هایشان برای اصلاحات تا فردا مهلت تعیین کردند.

 

 

 

 

ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد: این ضرب‌الاجل به دنبال حضور معترضان در خیابان‌های هنگ‌کنگ برای یک شب دیگراعلام شد.در بیانیه کوتاه معترضان آمده است که آنها تاریخ اول اکتبر (چهارشنبه) را به عنوان ضرب‌الاجل برای دولت غیرمردمی لئونگ چون-یینگ جهت برآورده ساختن درخواست‌های مردم برای برقراری دموکراسی وکناره‌گیری از رهبری این دولت شهر تعیین کرده‌اند.

ده‌ها هزار معترض حامی دموکراسی هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) به محاصره خیابان‌های این دولت شهر ادامه داده، لوازم ضروری را ذخیره کرده و پیش از آنچه که واکنش پلیس برای پاکسازی راه‌ها پیش از روز ملی چین تلقی می‌شود، موانع موقتی را ایجاد کردند.

پلیس ضد شورش در چند روز گذشته به سوی معترضان اسپری فلفل و گاز اشک‌آور شلیک کرد اما روز گذشته همزمان با افزایش تعداد معترضان با هدف کاهش تنش‌ها از محل تجمع آنها خارج شد. معترضان دوشنبه شب را در خیابان‌های پر رفت و آمد هنگ‌کنگ سپری کردند.

شب گذشته شایعاتی میان معترضان پیچید مبنی بر اینکه پلیس برای یک حمله دیگر آماده می‌شود. همزمان با طلوع خورشید بسیاری از معترضان نگران و محتاط بودند چراکه چهارشنبه سالروز تاسیس حزب کمونیست جمهوری خلق چین در سال 1949 میلادی است.

یکی از معترضان گفت: بسیاری از افراد سرشناس و قدرتمند از چین به هنگ‌کنگ می‌آیند. دولت هنگ‌کنگ نمی‌خواهد که آنها شاهد این رویدادها باشند در نتیجه پلیس باید وارد عمل شود. ما نترسیده‌ایم ما امشب نیز همین‌جا خواهیم ماند امشب مهم‌ترین شب است.

این معترضان که اکثرا دانشجو هستند، دموکراسی کامل را خواستار شده‌اند و پس از آنکه پکن ماه گذشته میلادی انتخابات آزاد برای رهبر هنگ کنگ را رد کرد، خواستار برکناری لئونگ چان یینگ، مدیر اجرایی این دولت شهر شدند.

گزارش تصویری از یورونیوز

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =