ایرنا نوشت:

معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که باید از یک ماه باقی مانده به مهلت سوم آذر برای دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با ایران استفاده کرد.

به نقل از رسانه های خبری ، وی طی سخنانی در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن در عین حال افزود: مذاکرات هسته‌ای با ایران بسیار پیچیده است.

وی از توافق مقدماتی که سال گذشته در ژنو سوییس بین ایران و کشور های عضو گروه ۱+۵ به دست آمد دفاع کرد و مدعی شد که آن توافق برنامه هسته ای ایران را محدودتر و شفاف تر کرده است.

وی خواهان اقدامات قانع کننده و قابل راستی آزمایی ایران برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای شد و این که این برنامه در آینده نیز صلح آمیز باقی خواهد ماند.

او تاکید کرد: مذاکرات هسته ای با ایران ارتباط مستقیمی با موضوعات دیگر ندارد و با وجود ادامه گفت و گوها، آمریکا موضعش را در قابل سیاست های منطقه ای ایران یا عملکرد تهران در عرصه حقوق بشر تغییر نداده است.

پیشتر «حمید بعیدی نژاد» رییس هیات مذاکره کننده کارشناسی هسته ای ایران با اعلام پایان دو روز گفت و گو های کارشناسی میان ایران و ۱+۵ اظهار کرد: گفت و گوها جدی، فشرده ، صریح و مفید بود.

مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه روز پنجشنبه پس از پایان مذاکرات هسته ای کارشناسی ایران و ۱+۵ در وین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات ها معتقد بودند که دیدگاههای بحث شده، برای یافتن راه حل های نهایی برخی از موضوعات مورد مذاکره موثر و مفید بود.

رییس هیات مذاکره کننده کارشناسی ایران گفت: گزارش گفت و گوهای کارشناسی به مسوولان عالی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ ارائه خواهد شد.

مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ برای بحث و مذاکره بیشتر درباره موضوعات اختلافی از روز گذشته (۳۰ مهرماه) به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین آغاز شد.

طرفین روز چهارشنبه در دو دور مذاکرات که صبح و عصر برگزار شد، هشت ساعت با یکدیگر بر سر موضوعات اختلافی میزان غنی سازی اورانیوم، نحوه لغو تحریم ها و مدت زمان توافق نهایی و طرح ها و ایده های مطرح شده در مذاکرات سیاسی بحث و گفت و گو کردند.

در نشست روز پنجشنبه نیز طرفین مباحث مطرح شده را جمع بندی کردند و در مجموع حدود ۱۰ ساعت بر سر موارد اختلافی بحث و مذاکره کردند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج داود IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    2 0
    اگر توافق جامع حاصل شود وآمريكايي ها اين بار به بهانه مخالفت باسياست هاي منطقه اي ايران وحمايت ازتروريسم وحقوق بشر وغيره باز هم تحريم هاي ديگری عليه كشورمان وضع نمايند ويا تحريم ها راتشديد نمايند چه؟تيم مذاكره كننده بايد يكي ازشروطشان رفع كامل تحريم ها وتضمين غرب به عدم تحريم مجدد ايران به دلايل مذكور باشد وگرنه مذاكرات براي ما حكم دوسر باخت راخواهد داشت.