۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
روسیه به فروش طلا روی آورده است

ارزش ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه طی تنها یک هفته بیش از چهار میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روسیه طی سال های اخیر در میان مشتریان اصلی بازار طلا قرار داشته است به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی روسیه بیش از هر کشور دیگری به ذخایر طلای خود افزود و میزان ذخایر طلای این کشور طی یک دهه اخیر نیز تقریبا سه برابر شده است. جالب اینکه طی این مدت روسیه هرگز از ذخایر طلای خود نکاسته بود انگار که مشغول آماده سازی خود برای روز سرنوشت بود و به نظر می رسد که آن روز اکنون فرا رسیده است. تحریم های غرب علیه روسیه باعث کاهش شدید ارزش روبل روسیه شده و یکی از راهکارهای بانک مرکزی روسیه برای این بحران، فروش طلا و تزریق ارز حاصل از فروش آن به بازار روسیه است. بانک مرکزی روسیه اعلام کرده که طی تنها یک هفته حدود 4.3 میلیارد دلار از ارزش ذخایر طلای این نهاد کاسته شده است. همچنین این نهاد نرخ بهره در رسیه را به 9.5 درصد افزایش داده و با این حال ارزش روبل روسیه روز پنج شنبه بازهم کاهش یافت به طوری که هر دلار در روسیه اکنون معادل 56 روبل ارزش دارد و این در حالی است که ارزش هر دلار حدود 5 ماه پیش نزدیک به 35 روبل بود.

کاهش ارزش پول ملی اقتصاد روسیه را با بحرانی جدی مواجه کرده و اگرچه که نرخ تورم در این کشور همچنان یک رقمی است (حدود 9 درصد) اما نرخ تورم مواد خوراکی در روسیه در سال 2014 نزدیک به 25 درصد بوده است و حتی گزارش هایی در مورد اینکه پول کافی در خودپردازها در این کشور وجود ندارد نیز منتشر شده است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    43 4
    حاصل بی تدبیری و زیاده خواهی است.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    15 2
    به جهنم این کشور در قبال ایران منافق صفت است امضاء یش پای قطع نامه های شورای امنیت علیه ایران هست حالا خوشحالم که خودش هم تحریم شده تا مزه آنچه مردم ایران چشیدند را خوب بداند