۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۶

«خبرجنوب» نوشت: سرپرست امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از نمایش 20 هزار شیء تاریخی و اقلام موزه ای در عمارت کلاه فرنگی شیراز خبر داد و گفت: عمارت کلاه فرنگی شیراز در سال 1316 به عنوان نخستین موزه کشور و با نمایش یک هزار و 88 قلم شیء تاریخی راه اندازی شده است و هم اینک در این موزه تخصصی بیش از 20 هزار قلم شیء تاریخی وجود دارد.

مهدي نجفي با بيان اينكه موزه پارس در عمارت كلاه فرنگي شيراز در باغ نظر جاي گرفته است، افزود: موزه پارس در محور زنديه شيراز واقع شده و هم اينك به يكي از جاذبه هاي پرمخاطب گردشگري استان تبديل گرديده است.به گفته وي، در زمان تاسيس اين موزه كه به 80 سال قبل برمي گردد، آثار و اشيا و اقلام موزه اي از سراسر كشور و موزه ملي به اين محل منتقل شد.
نجفي اضافه كرد: تا قبل از سال 1377 اكثر آثار و كشفيات فرهنگي در محوطه هاي تاريخي سراسر كشور به موزه ملي منتقل مي شد اما بعد از اين سال، كشفيات در موزه هاي تخصصي استان ها نگهداري و در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
سرپرست امور موزه هاي فارس افزود: در حال حاضر آثار و اقلام موزه اي و مطالعاتي متعلق به دوره هاي پيش از تاريخ، تاريخي و دوره اسلامي در موزه پارس نگهداري مي شود و در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
وي در ادامه به استقبال چشمگير مخاطبان و گردشگران از اين موزه اشاره كرد و گفت: در ايام پيك سفر نزديك به يك هزار و 700 نفر از اين موزه تخصصي ديدن مي كنند و در روزهاي معمولي نيز اين رقم به 300 تا 500 نفر مي رسد.سرپرست امور موزههاي فارس در بخش ديگري از سخنانش بر لزوم توسعه كمي و كيفي موزه هاي استان تاكيد كرد و افزود: اگر بخواهيم شيراز به توسعه پايدار برسد بايد حتما به مقوله تعدد و تنوع موزه ها توجه بيشتري نمائيم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =