جمهوری اسلامی در آزمون سوم خرداد سرافراز شد

استاندار البرز با صدور پیامی سالروز سوم خرداد را گرامیداشت.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،«سیدحمیدطهائی» در آستانه فرا رسیدن روز سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: فتح الفتوح سوم خرداد سال 1361 و آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین کربلا ۳ و به دست توانای مردم خدا جو و مومن ، با اقتدا به مولای متقیان(ع) و با رمز «علی ابن ابیطالب (ع)» به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.
وی با بیان اینکه سوم خرداد یک حماسه ملی و حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی است، تصریح کرد: این حادثه نماد و متبلور صف آرایی سازمان یافته مقابل، قدرت های بزرگ استکباری است و در واقع آخرین حلقه از استراتژی آزادسازی سرزمین های اشغالی کشور بود که به تامین تمامیت ارضی ایران اسلامی مان منتهی شد و علاوه بر آن مهم ترین منطقه استراتژیک جنگ را از اشغال دشمن آزاد ساخت و جمهوری اسلامی ایران در موضعی کاملاً برتر قرار گرفت.
وی افزود: ملت ما در طول تاریخ طولانی خود فراز و نشیب‌های مختلفی را شاهد بوده و یکی از خاطره‌انگیزترین روایات دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آزادسازی خرمشهر است.
استاندار البرز با بیان اینکه جنگ تحمیلی یک آزمایش برای ملت ما بود، اضافه کرد: در دفاع مقدس آنقدر خاطره های فراوانی وجود دارد که را در قالب‌های نوشتاری و تصویری نمی گنجد.
وی آزادسازی خرمشهر را یک صحنه فراموش نشدنی برای ایران و عراق معرفی کرد و افزود: بعد از پیروزی خرمشهر کشورهای دیگر شگفت‌زده شدند و به این نتیجه رسیدند که ملت ما شکست ناپذیرند و به دنبال صلح افتادند.
استاندار البرز با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در خصوص آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»،زیرا با توجه به قدرت‌های حمایت‌کننده عراق و قدرت‌های نظامی اشغالی در خرمشهر، آزادسازی کاری محال به نظر می‌آمد و کارشناسان مسائل نظامی این کار را غیر ممکن اعلام کرده بودند.
وی افزود: امروز نیز پس از سالها به پشتوانه فتح الفتوح هاست که کشورمان مأمن امن در منطقه است و اقتدار و وحدت مردم ما نگاه های بین المللی را خیره خود ساخته است.
بر اساس این گزارش، رزمندگان سپاه اسلام با عملیات ظفرمند «بیت‌المقدس» با رمز «یا علی بن ابیطالب (ع)» از دهم اردیبهشت سال 1361 آزادسازی خرمشهر را آغاز کردند. این عملیات تا سوم خردادماه به طول انجامید، بعد از 24 روز رزم بی‌امان و طی 4 مرحله عملیات پس از 35 روز از اشغال متجاوزین، خونین شهر آزاد می‌شود و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز مسجد جامع نیمه ویران خرمشهر توسط رزمندگان سپاه اسلام به اهتزاز در می‌آید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =