مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازسازی و بهسازی ۴۵ هزار ۶۰۰ واحد مسکن روستایی از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،ابراهیم فرزانه در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز بمناسبت هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد ،با اعلام این خبر گفت: تا کنون بیش از ۶ هزار تسهیلات تعمیرات و حمام روستایی پرداخت شده است .

 

فرزانه تعداد مهندسان عمران ومعماری بر ساخت وساز روستایی را ۲۵۰ نفر اعلام کرد و افزود:تعداد ۲۰دفتر طراحی در سطح استان به کار تهیه نقشه و ... مشغول می باشند.

 

وی در ادامه به تعداد دوره های آموزشی بر گزار شده جهت ناظرین و کارگران و استادکاران اشاره کرد و گفت: به میزان ۸۷۵۰۰نفر ساعت کلاس های آموزشی برگزار شده است و از ابتدای سال ۹۵ تا کنون جابجایی ۵۵روستای آسیب دیده در معرض خطر رانش صورت گرفته است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اعلام تشکیل ۵ هزار پرونده جهت پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی اذعان داشت:تعداد پرداخت تسهیلات جهت ساخت بهسازی طرح ویژه مسکن روستایی (با سقف ۱۵۰میلیون ریال )۲۷۰۰ واحد بوده است.

 

ابراهیم فرزانه ادامه داد:تشکیل پرونده جهت پرداخت تسهیلات بازسازی ناشی از حوادث ۳۰۰۰واحد می باشد که در این بین برای ۱۰۰۰ واحد روستایی با سقف ۲۰۰ میلیون ریال و ۲۲۰ واحد شهری با سقف ۳۰۰ میلیون ریال ،تسهیلات پرداخت شد.

 

فرزانه از تامین اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی جهت کمک بلاعوض برای تسهیلات بازسازی خبر داد و اضافه کرد: کمک بلا عوض جهت واحدهای نیمه تمام اقشار کم درآمد روستایی ۱۰میلیارد ریال بوده است و برای ۷۵خانوار دارای دو معلول و بیشتر ، روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیتتسهیلات پرداخت شد.

 

وی ادامه داد:تامین اعتبار بلاعوض جهت خانواده های دارای دو معلول و بیشتر ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

 

آغاز بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان با اعتباربانکی ۱۲۰۰میلیارد ریال در سال ۹۵ شروع شد ،که در این بین شناسایی و تشکیل پرونده اولیه جهت بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۳۵۰۰ واحد در دستور کار قرار گرفت.

 

ابراهیم فرزانه با اعلام اینکه ۱۵۰۰ پرونده تشکیل شده برای دریافت مجوز نقشه به شهرداری دوگنبدان معرفی شدند گفت:تامین اعتبار بلاعوض بافت فرسوده جهت کمک به آوار برداری ،پروانه ساخت ،تهیه نقشه و نظارت ۲۷۰میلیارد ریال بوده است و در همین راستا شروع به کار و پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده حدود ۱۰۰۰واحد در دستور کار قرار گرفت.

 

فرزانه درز ارتباط با بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان بیان کرد:جهت بازسازی بافت در معرض خطر شهر دوگنبدان تلاش های مستمری توسط مسئولین کشوری و استانی از جمله جناب آقای مهندس تابش ریاست محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، جناب آقای مهندس مهدیان معاون محترم بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ، جناب آقای دکتر تاج گردون ، جناب آقای دکتر خادمی استاندار ،مدیر کل و مجموعه بنیاد مسکن استان صورت گرفت که بر همین اساس مصوبه ای در هیات دولت تدبیر و امید به شرح ذیل به تصویب رسید .

 

۱ - پرداخت تسهیلات بازسازی با سقف ۴۰۰ میلیون ریال و با سود ۵ درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله میباشد و همچنین پرداخت شش میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار اهالی بافت فرسوده شهر دوگنبدان قرار بگیرد.

 

۲- مساحت بافت فرسوده شهردوگنبدان بالغ بر ۱۶۴ هکتار میباشد که بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان وجود دارد ،که تا کنون ۳۵۰۰ پرونده توسط همکاران در ستاد بازسازی شهر دوگنبدان تشکیل گردیده است.

 

۳-از این مجموع تا کنون ۱۵۰۰ نفر با مراجعه به ستاد بازسازی نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نموده اندو هم اکنون ۶۲۰ واحد در حال شروع عملیات ساختمانی میباشند و از این مجموع قریب به ۲۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است .

 

فعالیت چشمگیر حوزه ماشین آلات بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد بنیاد مسکن استان در حوزه ماشین آلات اشاره کرد و افزود: یکی از واحدهای اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد که در تمام پروژه ها فعالیت های مستمر و چشمگیری دارد امور ماشین آلات است.

 

وی گفت:این واحد در اجرای پروژه ها ی عمرانی روستاها و بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث و سوانح طبیعی و محوطه سازی مسکن های شهری به عنوان یک واحد پشتیبانی کننده و از بازوهای اجرایی فنی مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بشمار میرود.

 

فرزانه افزود: واحد ماشین آلات با برخورداری از انواع ماشین الات ، خدماتی را از ابتدا تاکنون ارائه نموده که مهمترین آنها عملیات زیر سازی و آماده سازی در استان ، اجرای طرح هادی در بیش از ۳۹۵ روستا در استان ،عملیات و آماده سازی زمین روستاهای جابجایی در استان واجرای عملیات آسفالت و زیر سازی بخشی از خیابانها در استان فارس بوده است.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =