والیبال را ورزش اول استان خواهیم کرد

رییس هیات والیبال استان اردبیل گفت: استاندارد سازی زیر ساخت های سالن های ورزشی و حضور پرشور تماشاگران در مسابقات والیبال قهرمانی امید های آسیا اردبیل باعث میزبانی اردبیل از مسابقات جهانی والیبال خواهد شد و انشاالله والیبال را ورزش اول استان خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ دومین دوره مسابقات والیبال زیر 23 سال آسیا اردیبهشت ماه امسال به میزبانی استان اردبیل برگزار خواهد شد از این رو خبرنگار ما گفتگویی با رییس هیات والیبال این استان داشته است که در زیر می خوانیم.

آقای فلاحی در خصوص تاریخچه مسابقات زیر 23سال آسیا توضیح دهید؟

دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23سال آسیا در ایران و اردبیل برگزار می شود که پیش از این فقط یک دوره این مسابقات در میانمار برگزار شده است که تیم ملی ایران قهرمان این مسابقت شده بود.
اهمیت این دوره بدان جهت بالا می باشد که علاوه بر قهرمانی آسیا دو تیم برتر این تورنمنت جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را در قاهره مصر کسب خواهند نمود.
به همین جهت تیم ها با تمام قوا در مسابقات شرکت خواهند کرد و کنفدراسیون والیبال آسیا و FIVB نیز مستقیما به برگزاری این مسابقات نظارت دارد.

آیا مراسم افتتاحیه ای برای این مسابقات برگزار خواهد شد یا خیر؟ و درخصوص برنامه بازی ها نیز توضیح بفرمایید.

با توجه به پروتکل برگزاری مسابقات والیبال آسیایی این مسابقات دارای مراسم افتتاحیه نمی باشد.
همچنین بازی اول تیم ملی 11اردیبهشت ساعت 17در سالن رضازاده برگزار خواهد شد. و در حالت کلی روزانه 4بازی در دو نوبت صبح،ظهر و عصر در دو سالن رضازاده و شهید آسمانی برگزار می شود.
روز چهارم مسابقات روز استراحت خواهد بود و در نهایت پس از معرفی رتبه هر 11تیم مسابقات در 19اردیبهشت ماه به پایان رسیده و تیم ها و عوامل اجرایی کشوری و بین المللی نیز در روز بیستم اردبیل را به مقصد ترک می کنند.

آقای فلاحی چند تیم در این مسابقات شرکت می کنند و شرایط گروه بندی چگونه است؟

11کشور از جمله تیم های ایران، ژاپن، استرالیا، چین، چین تایپه، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، مالزی، سریلانکا و پاکستان در این مسابقات شرکت می کنند.
چهار تیم ایران، ژاپن، استرالیا و چین به عنوان سرگروه در چهار گروه با سایر تیم ها به رقابت می پردازند.

در خصوص زمان ورود تیم ها و عوامل اجرایی و مسوولین به اردبیل و همچنین برنامه ها برای استقبال توضیح بدهید.

از تاریخ 5اردیبهشت تا حداکثر 9اردیبهشت ماه کلیه تیم ها وارد اردبیل خواهند شد که پس از ورود به فرودگاه اردبیل پذیرش تیم ها انجام خواهد شد و برای هر تیم یک اتوبوس VIP، یک لیدر و یک مترجم در نظر گرفته شد است که با تشریفات خاص بین المللی به محل اقامت راهنمایی خواهند شد. تیم ملی جمهوری اسلامی ایران نیز برای برپایی اردوی آمادگی 6اردیبهشت وارد اردبیل خواهد شد.

آقای فلاحی محل اسکان تیم ها و عوامل دیگر کجا خواهد بود؟

تعداد 7 تیم در هتل لاله سرعین و 4 تیم دیگر در هتل رضوان سرعین اسکان خواهند یافت.

عوامل اجرایی بین المللی در هتل قهوه سویی و نیز عوامل اجرایی ملی و داوران ملی در محل هتل کوثر شورابیل اسکان خواهند داشت.

پوشش رسانه ای این مسابقات به چه شکل خواهد بود؟

این مسابقات از لحاظ پوشش رسانه ای توسط خبرنگاران داخلی وبین المللی به صورت زنده پوشش داده خواهد شد که در این رابطه در سالن رضازاده و شهید آسمانی جایگاه ویژه خبرنگاران با دسترسی به اینترنت پرسرعت و نامحدود تعبیه شده است.

هم چنین با رایزنی های هیات والیبال استان اردبیل آیدی کارت های خبرنگاران محلی نیز در این رابطه صادر شده است.

از لحاظ پوشش تصویری گفتنی است به غیر از شبکه استانی اردبیل شبکه سوم سیما و شبکه ورزش به صورت زنده و برنامه ریزی شده مسابقات را پوشش می دهند.
در ضمن در کنار این شبکه های داخلی، تلوزیون ژاپن و برخی دیگر از کشور ها و نیز شبکه ماهواره ای SMN SPORT به صورت زنده این مسابقات را به درخواست کنفدراسیون والیبال آسیا پخش خواهد کرد.

حضور پرشور تماشاگران در این مسابقات چه اهمیتی دارد؟

از معیار های بسیار مهم برای ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت یک میزبان حضور تماشاگران در سالن ها می باشد.
در این خصوص روزانه آمار حضور تماشاگران به AVC و FIVB گزارش خواهد شد که حضور پرشور تماشاگران امکان موفقیت در کسب امتیاز میزبانی های بعدی را بیشتر می کند.

آقای فلاحی میزبانی این مسابقات برای استان اردبیل چه فوایدی دارد؟

از برکات برگزاری مسابقات قهرمانی امید های آسیا در اردبیل می توان به استاندارد سازی دو سالن ورزشی اردبیل در سطح بین المللی و فراتر از استاندارد های آسیایی اشاره کرد.
جالب است بدانید اردبیل شهری است که در حال حاضر دو سالن در سطح استاندارد بین المللی دارد که این پتانسیل را شهری مثل تهران ندارد که به لطف حمایت استاندار محترم و سایر مدیران دستگاه های اجرایی این امور محقق شد.
درضمن این سالن ها برای برگزاری مسابقات فوتسال، بسکتبال و هندبال نیز استاندارد سازی شده است.

سخن آخر رییس هیات والیبال استان اردبیل در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال امید های آسیا:

در پایان لازم میدانم که یادآوری کنم اگر حمایت شخص آقای مجید خدابخش استاندارمحترم اردبیل نبود امکان موفقیت و برگزاری این میزبانی در حد صفر بود.
جا دارد بنده از طرف خانواده والیبال استان از ایشان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی نهایت تقدیر و تشکر خود را به عمل بیاورم.
امیدوارم هدف اصلی این میزبانی که همانا شناساندن استان اردبیل و ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری این استان و به نوعی آوردن برکت به سفره های هم استانی ها می باشد بر اساس همکاری و هم دلی همه دستگاه های استان برای بهره برداری از این فرصت محقق گردد.
در نهایت از همه مدیران محترم اداره کل ورزش وجوانان استان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ والیبال استان اردبیل کمال سپاس را دارم.

 

گفتگو: حامد قادری

 


 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =